69 Sell • 8/2024 • 69 mu modelu, kde jsou vlastně dva velcí prodejci. Na nás to ovšem nedopadá tolik, protože se orientujeme na nezávislé elektro prodejce, kuchyňská studia, truhláře, architekty a developery. S vybranými prodejci také realizujeme úspěšný projekt Center vestavných spotřebičů. Kromě obchodů máte ještě showroomy. Jejich provoz je nepochybně nákladnou záležitostí. Jak se vám tento nadstandardní způsob prezentace osvědčil? K čemu všemu showroomy slouží? Showroomy máme dva, jeden v Praze, kde se právě dokončuje rekonstrukce, a v Bratislavě. Ještě v Brně pak máme vyhrazený prostor pro prezentace De Dietrich v kuchyňském studiu Cígler. V rámci našich prodejen už nelze o hovořit o showroomech – jde většinou o „shop in shop“ koncept s širokou nabídkou našich vestavných spotřebičů. Showroomy jsou pro nás v každém případě velmi důležité, protože v nich organizujeme školení a prezentace. Profesionálové i běžní zákazníci si mohou spotřebiče osahat, vyzkoušet a dozvědět se o nich ty nejpodrobnější informace. Pražský showroom již brzy nabídne prezentaci nové řady De Dietrich Philharmonie. Kdy se dočkáme? Slavnostní otevření plánujeme na přelom ledna a února. Prostory prošly kompletní rekonstrukcí a úpravou dispozic, aby vše lépe vyhovovalo našim prezentacím pro početnější skupiny lidí. Musím říct, že jsme měli velké štěstí, protože za návrhem nových prostor stojí studio slavného a velmi úspěšného designéra Radovana Mačáka, který se před časem objevil v českém Forbesu. Důvodem je jeho obrovský úspěch nejen doma, ale i v Asii, kde navrhuje interiéry pro velké firmy. Možná si říkáte, jak je možné, že zrovna takto věhlasný interiérový designér pracuje na našem showroomu a osobně dohlíží na průběh prací. Důvod je velmi prostý. Zaujaly ho spotřebiče De Dietrich a přišel se k nám na ně před časem podívat, když vybíral vybavení nové kuchyně. Díky tomu jsme s ním navázali kontakt a podařilo se nám ho nakonec i přes jeho obrovské vytížení přesvědčit, aby pro nás jeho firma prostory navrhla. Před lety jste si prošli nelehkým obdobím. Nejprve hrozilo, že o značky Brandt a De Dietrich přijdete, když je koupila španělská firma Fagor. Ta pak zkrachovala a nastalo další období nejistoty. Jak tyto události vnímáte s odstupem času? Ano, bylo to velmi složité období. Nerad se k němu vracím. Navíc se snažím vždy hledět spíš vpřed. Řeknu k tomu jen to, že jsem rád, že nedošlo k tomu, co se stalo v Polsku, kde zůstali obchodníci bez servisu a zázemí. K tomu zde nedošlo. Nikdy jsme zákazníky nenechali na holičkách. Od chvíle, kdy převzala skupinu Brandt firma Cevital, realizovala obrovské investice do výroby a vývoje. Stovky milionů eur šly do nové řady spotřebičů, výrobního parku v Alžírsku i do produkce ve Francii. Nevím popravdě o evropské firmě, která by takto investovala do vývoje indukční technologie. Dovolím si dokonce říct, že právě v indukčních deskách jsme o mnoho let před konkurencí, jak se trh postupně přesvědčí v případě nové generace spotřebičů. Co všechno se vyrábí ve Francii? A co v Alžírsku? Ve francouzském závodě jsou produkovány veškeré vestavné spotřebiče. V Alžírsku pak vrchem plněné pračky a nově také myčky, jejichž produkce byla spuštěna teprve nedávno. Vyrábějí se tam ale i komponenty včetně tištěných spojů. Cevital díky tomu neměl během covidu problém s výrobou, protože nebyl závislý na externích dodavatelích čipů. To je celkem unikát na trhu. Ve Francii má zase skupina linku na navíjení induktorů nebo smaltovnu, kde se dělají smalty do pyrolytických trub. Úroveň výroby je opravdu mimořádně vysoká. A co další značky, které distribuujete? Čekají nás nějaké novinky i u nich? Co se týče naší vlastní značky Kluge, kterou jsme před necelými deseti lety uváděli na trh s cílem ji využívat v projektech nájemních bytů, ale osvědčila se také v segmentu kuchyňských studií, plánujeme nový sortiment. Očekáváme, že ho začneme uvádět v druhé polovině roku 2025 a v roce 2026. Spotřebiče se budou i nadále vyznačovat vynikajícím poměrem ceny a výkonu při zachování 4leté záruky zdarma. Výrobky u nás ve firmě testujeme a chceme mít jistotu, že splní očekávání. U značky ROMO můžete na jaře očekávat nové pračky a sušičky z italské výroby. Chystáme také nové myčky. Nepůjde určitě o nejlevnější produkty na trhu. Nechceme, aby značka byla považována za „lacinou“. V první řadě nám záleží na životnosti a na kvalitě. To, že jdeme správným směrem, nám letos potvrdil i spotřebitelský průzkum (dTest). S ROMO cílíme dominantně na nezávislý trh. Značka De Dietrich přichází letos postupně s novou generací svých vestavných spotřebičů. Jak je vnímáte vy sám? Mají potenciál stát se zajímavou alternativou velkých značek z prémiového segmentu? Ty novinky jsou opravdu úžasné. Navíc patříme do skupiny distributorů, která má možnost ovlivňovat, jaké výrobky se do nové řady nakonec dostanou. Například provedení v matné černé barvě je výsledkem požadavku, který vzneslo právě uskupení distributorů, jehož jsme členem. Nové produkty mají tedy potenciál, opravdu velký potenciál. Už v dubnu uvedeme na trh například bezzónovu indukci s ovládáním pomocí gest, s TFT displejem a novou konstrukcí induktorů. Na 90cm širokém modelu bude možné mít až 15 nádob. To asi nikdo nevyužije, ale dokládá to onu vyspělost indukční technologie, jakou skupina Brandt vyvinula. I odezva desky a detekce nádobí bude rychlejší. Navíc budeme mít desku s 5000W induktorem, který je asi jediným na trhu schopným opravdu obsloužit pánev typu wok. V troubách je zase extra rychlý software – reakce jsou třikrát rychlejší než u starší řady. Menu bylo kompletně přepracováno, aby byl pro uživatele výběr správného postupu jednodušší a intuitivnější. Nemluvě o nových technologiích a funkcích, které prezentujeme ve vašem časopise v samostatném článku.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=