SELL: 02 / 2025

ROVATCÍM 46 46 • Sell • 2/2025 Při ohlédnutí pouhých pár týdnů zpět se jeví naše návštěva The Inspired Home Show až lehce surreálně. Jaký smysl má pro výrobce malých spotřebičů, které se téměř bezvýhradně vyrábějí v Asii, dominantně v Číně, investovat do účasti na americkém veletrhu a vystavovat své produkty americkým resellerům? Při uvalení naprosto nesmyslných cel v desítkách nebo dokonce stovkách procent budou všechny ty horkovzdušné fritézy, zmrzlinovače nebo kávovary prakticky neprodejné. Respektive je výrobci pravděpodobně odkloní na jiné trhy. V době vydání tohoto článku samozřejmě už může být zase všechno jinak, protože politika Donalda Trumpa se mění stejně rychle jako chicagské počasí v březnu – jeden den padá déšť se sněhem, druhý je o víc než 10 stupňů vyšší teplota. Odpoutejte se alespoň na chvíli od současného chaosu, jejž Trump ve světě i doma rozpoutal, a přijměte pozvání do světa, kde probíhal byznys ještě normálním způsobem. V Chicagu jsme narazili na množství skutečně zajímavých nových produktů, přičemž v některých případech máme již potvrzeno, že budou uvedeny na český trh. Cuisinart Jednoznačně největší expozici měla na veletrhu i letos značka Cuisinart, které začala na jejím domácím trhu v posledních letech velmi silně konkurovat v mnoha kategoriích firma SharkNinja. Cuisinart začal být v poslední době aktivnější v marketingu a v oblasti uvádění nových trendy produktů. Za přímou reakci na úspěch zmrzlinovače Ninja CREAMi lze považovat tento přístroj, který v expozici značky přitahoval asi největší pozornost. Připravovaná novinka, jíž se během léta dočkáme také v Česku, slouží k výrobě zmrzliny, ledové tříště, ale třeba také mražených alkoholických koktejlů. Zásadní výhodou oproti zmiňovanému zařízení CREAMi od značky Ninja je ovšem přítomnost kompresoru, díky kterému není potřeba ingredience mrazit den dopředu. Zmrzlinu či osvěžující ledové drinky si připravíte během chvíle, kdykoliv na ně dostanete chuť. Ninja každopádně již uvedl na trh svůj zmrzlinovač s kompresorem. Hledejte ho pod označením SLUSHi. Chicagská The Inspired Home Show stojí za návštěvu. Už v březnu ji ale tížil strach z celní války Největší prezentační akce domácích potřeb včetně malých spotřebičů na americkém kontinentu se koná každoročně ve „Větrném městě“ u břehů Michiganského jezera. Nepříjemný studený vichr netrápil návštěvníky pouze venku, ale obrazně také v halách McCormickova centra. Vůbec poprvé zde s námi američtí zástupci firem otevírali téma politiky. V době konání veletrhu, na začátku března, přitom vládla „pouhá“ nejistota z toho, s jakými cly Donald Trump reálně přijde. Autor: Lubor Jarkovský, foto a video: Boleslav Svoboda

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=