SELL: 03 / 2025

10 10 • Sell • 3/2025 SharkNinja prošel v Evropě i v regionu střední Evropy zásadními změnami. Cíle zůstávají stejné Když jsme na konci dubna informovali na našem webu a linkedinovém profilu, že z pozice country manažera CZ & SK distribuční firmy SN-CEE Bravo Kft. odchází Stanislav Brázda, tento nečekaný vývoj ještě přiživil již běžící spekulace o tom, jaká je tedy vlastně budoucnost značek Shark a Ninja v našem regionu. Maďarský distributor, který má na starost také Česko a Slovensko, totiž loni na podzim při vstupu značek na náš trh sliboval, že nás čeká doslova uragán. Velké vize podtrhl ambiciózními růstovými plány a cíli. Jenže během prvních měsíců roku slibovaná velká ofenziva SharkNinja nenastala a branže se začala přirozeně ptát, co se děje. Americká firma SharkNinja je nepochybně určitým zjevením na trhu malých domácích spotřebičů. Její nebývale silná prozákaznická strategie vývoje nových produktů a zaměření na sociální sítě přinesla na západních trzích ovoce. Nadšení uživatelů z mnoha produktů SharkNinja je takové, že ústí v přirozené (neincentivizované) sdílení recenzí a videí, čímž ve výsledku vzniká jakýsi efekt zvětšující se sněhové koule pádící ze svahu. Výsledkem je, že SharkNinja zatopil mnoha zavedeným a starším značkám na americkém trhu, ale i v Británii, kam vstoupil už v roce 2013. Jednoznačně to dokládají čísla z posledních let, kdy na domácím trhu v USA měla v roce 2023 například 32% podíl v robotických vysavačích, 42% podíl ve stolních mixérech a 33% podíl v horkovzdušných fritézách. Na zmíněných Britských ostrovech to bylo až neuvěřitelných 60 % v horkovzdušných fritézách a 30 % ve vysavačích. Není proto divu, že vstup SharkNinja bedlivě sledovala jak zdejší konkurence, tak prodejci, kteří si od fenoménu trhu malých spotřebičů mnohé slibovali a nadále slibují. A to dokonce do takové míry, že už krátce poté, co jsme loni v červenci na našem webu publikovali informaci, že se SharkNinja chystá vstoupit na český trh, nám do redakce volalo krátce po sobě několik menších prodejců a žádalo o propojení s českými zástupci maďarského distributora. V takové míře se za celou existenci SELLu nic takového nestalo. O to větší překvapení přinesl vývoj posledních měsíců, kdy nenastal slibovaný „uragán“, ale po necelém roce náhle skončil na pozici country manažera Stanislav Brázda. Do SN-CEE Bravo nastoupil nově Štěpán Podlipský Přesné důvody odchodu Stanislava Brázdy nejsou známy. Sám naší redakci skutečnost potvrdil už koncem dubna. Odmítl ovšem s odkazem na podepsanou dohodu o mlčenlivosti věc jakkoliv blíže komentovat. Stejně jako maďarská strana. Už pár dní po odchodu Brázdy nám potvrdili zástupci maďarského distributora, že v Česku nastupuje nová posila v podobě Štěpána Podlipského, který pracoval Zkraje května se přidal k českému týmu SharkNinja Štěpán Podlipský, který převzal většinu agendy po Stanislavu Brázdovi. SharkNinja se na loňském veletrhu IFA prezentoval opravdu velkolepě.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=