SELL: 03 / 2025

76 • Sell • 3/2025 Vizuální trendy, které zaujmou zákazníky z generace Z a mileniálů Autor: Rachel Crippin Clark Nezáleží jen na tom, co prodáváte, ale také jak to prezentujete. V době, kdy dnešní spotřebitelé vnímají osobní nakupování jako způsob úniku od stresu a každodenní rutiny, mají maloobchodníci příležitost přetvořit způsob, jakým s nimi komunikují. Cenným nástrojem v tomto snažení jsou vysoce pohlcující a poutavé expozice v obchodech. „Dnešní zákazník se chce prostě bavit,“ říká Anne Kongová, expertka poroty gia, pedagožka a designérka specializující se na vizuální merchandising, výstavní design a aktivaci značek. „Mileniálové a generace Z si cení zážitků více než materiálních statků… Poutače v obchodech musí být ohromující.“ Maloobchodníci hledající inspiraci by se měli podle Anne poohlédnout po široké škále pop-up obchodů, uměleckých instalací a značkových zážitků, které se objevují všude kolem nás. Často jsou vysoce pohlcující, nesmírně poutavé a velmi fotogenické. Jsou také k dispozici pouze po omezenou dobu. Skvělým příkladem je mimořádně populární Poppi World od značky zdravých limonád Poppi, který byl jedním z mnoha pop-up zážitků v New Yorku během podzimního týdne módy. „Byli jsme pohlceni tímto purpurovým prostředím od stropu až po podlahu… koberce, neonová světla, barva stěn, osvětlení, hudba a zábava… to vše na oslavu uvedení jejich nové příchutě třešňové koly,“ vysvětluje Anne. „Ponořili jsme se do interaktivního světa, kde jsme popíjeli, nakupovali exkluzivní merchandisingové předměty a interagovali s věcmi, jako jsou lednice Infinity nebo televizní stěny.“ Nemusíte být trendy startupem a nováčkem, abyste se mohli zapojit. Ikonická luxusní značka Tiffany & Co. nedávno spolupracovala se čtyřmi současnými britskými umělci na vytvoření pohlcujících expozic v Londýně, inspirovaných legendárním designérem výloh této společnosti Genem Moorem, který pro ni pracoval v letech 1955–1994. Podle Anne však nestačí vytvářet pouze vizuálně přitažlivé expozice. Mileniálové, generace Z, a dokonce i nastupující generace Alfa jsou cílevědomí a chtějí vidět své hodnoty promítnuté v tom, kde nakupují a co kupují. Pro generaci Z to zahrnuje udržitelnost, inkluzivitu a etiku, pro mileniály pak pohodlí, kvalitu a smysluplné spojení se značkou. POPPI WORLD POP-UP EXPERIENCE, NEW YORK CITY FASHION WEEK POCTA GENU MOOROVI A DĚDICTVÍ TIFFANY & CO., LONDÝN SETA BAZAR GOURMET, ARGENTINA TÉMA • TRENDY V RETAILU 76

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=