78 • Sell • 3/2025 3. Sdílení informací Dnešní spotřebitelé chtějí vědět, jak se výrobky vyrábějí, z čeho jsou vyrobeny a proč představují dobré řešení. Proto je podle Anne „edu-selling“ neboli vedení zákazníků k informovaným rozhodnutím hlavním trendem v maloobchodních expozicích. Je důležité si uvědomit klíčový rozdíl mezi prodejem a edu-sellingem; edu-selling je založen na budování důvěry a posilování schopnosti zákazníků činit vlastní poučená rozhodnutí. Expozice ve formě návodu „jak na to“ nebo „jak se to vyrábí“ jsou dobrým způsobem, jak toho dosáhnout. Jako například Potters Cookshop ve Spojeném království, který využívá přitažlivosti kvalitního řemeslného zpracování a ručně vyráběného zboží. 4. Strategie práce s barvami „Nic nemění naše vnímání rychleji než barva,“ říká Anne. Proto je kreativní použití barev „zásadní“ strategií v dnešních maloobchodních expozicích. Snad největším současným barevným trendem je používání zářivých, výrazných odstínů neboli, jak to Anne nazývá, „využití barev na maximum“ – i běžné zboží lze pečlivě vybrat a přetvořit ve vysoce kvalitní designové prvky. Mnoho maloobchodníků používá výrazné syté tóny jednotlivě v oddělených zónách, jako to dělá obchod Swarovski v New Yorku. To ale neznamená, že zde není místo pro neutrální barvy. Na druhé straně barevného spektra nedávno společnost Loeb AG ve Švýcarsku navrhla výjimečnou expozici s jedním hnědým zemitým tónem. S jednoduchým grafickým sdělením vyplňujícím pozadí je výsledkem vysoce sofistikovaná a působivá prezentace. POTTERS COOKSHOP, VELKÁ BRITÁNIE SWAROVSKI, NEW YORK CITY LOEB, ŠVÝCARSKO Inspirujte se v Chicagu Tento článek vznikl ve spolupráci s největším americkým veletrhem domácích potřeb The Inspired Home Show, kterého se účastní v roli vystavovatelů také množství výrobců a značek malých domácích spotřebičů. Navštivte příští rok v březnu Větrné město, seznamte se s novými značkami, které se teprve poohlížejí po svém vstupu na evropský trh, a inspirujte se trendy, jež dominují v Americe. TÉMA • TRENDY V RETAILU 78
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=