29 Sell • 5/2025 • 29 INTERVIEW • ALBERTO DI LUZIO • MIDEA ně na kuchyňská studia a segment pro náročnější zákazníky. Chceme aktivně pracovat se všemi hlavními značkami ve všech zemích. Jsme si každopádně vědomi naší výchozí pozice. Například v České republice došlo v posledních letech v našich aktivitách k určitým změnám a my nyní v podstatě restartujeme naši činnost. Víme, že růst na některých trzích nebude tak rychlý jako jinde, ale náš cíl zůstává stejný. Klíčové bude přizpůsobit se lokálním specifikům, ať už jde o produktový mix, nebo o prodejní strategii. Například online prodejní kanál hraje v České republice významně důležitější roli než na mnoha jiných trzích. Jak akvizice společnosti Teka ovlivní logistiku a celkovou strukturu řízení v Evropě? Mění se tím i pozice evropské centrály? Struktura řízení bude postavena na principu clusterů. Doposud jsme z Itálie řídili velkou část Evropy, včetně Španělska a Portugalska, a to hlavně prostřednictvím lokálních distributorů. S akvizicí Teka nyní přebíráme její lokální pobočky, které se stávají pobočkami celé skupiny, tedy i pro značku Midea. Naší rolí není dělat byznys za ně, ale poskytovat jim maximální podporu v procesu integrace a v rozvoji. Právě lokální týmy Teka nyní potřebují naši podporu, aby se co nejlépe začlenily do systémů a procesů Midea. Vytvoříme různé regionální clustery – italský, německý, francouzský a další, které zajistí lepší koordinaci a hladší přechod. Co se týče evropské centrály, ta zůstává v Madridu. Konkrétní detaily logistického uspořádání se v současné chvíli stále finalizují. Teka disponuje výrobními závody v Evropě. Jaké jsou plány pro tyto továrny? Lze očekávat jejich modernizaci? Ano, rozhodně do nich budeme investovat. Lokální výroba je pro nás klíčovým aktivem a jedním z hlavních důvodů, proč jsme tuto akvizici uskutečnili. Naším plánem je mít v regionu lokální továrny a budeme investovat do jejich modernizace a inovací, aby odpovídaly našim standardům. Když se zaměříme na vývoj produktů, jakou roli hraje ve vaší strategii design? Design jde ruku v ruce s inovacemi a je pro nás klíčový. Pro nás design není jen o vzhledu. Je to o způsobu, jakým spotřebitel interaguje s produktem, o použitých materiálech, o celkovém zážitku, který produkt přináší. Jde o nabízení promyšlených řešení, která zjednodušují každodenní život. Nedávno jsme otevřeli nové vývojové a designové centrum v Šanghaji, které jsme budovali několik let, a máme také designové centrum v Miláně, které vyvíjí projekty primárně pro evropský trh. Jsou to naše jediná dvě designová centra na světě, což dokazuje, jakou důležitost Evropě přikládáme. Midea provozuje v Evropě strategii více značek. Jak budou po integraci Teka jednotlivé značky segmentovány, aby se zabránilo kanibalizaci a optimalizoval se jejich tržní podíl? Základem naší strategie je fakt, že každá značka má jinou cílovou skupinu, a to musíme respektovat a realizovat v praxi. Určitému překrytí se nikdy zcela nevyhnete – i ty největší světové koncerny je mají – ale naším úkolem je ho minimalizovat. I v případech, kdy se produkty mohou zdát podobné, musí se jasně lišit designem, funkcemi a především cenovou pozicí. Pro naše značky máme velmi jasně nastavenou diferenciaci a pozicování. Aktuálně řídím sedm značek a každá má své místo – některé jsou určené pro specifické prodejní kanály, jiné pro online, další cílí na odlišné skupiny zákazníků. Co se týče značky Teka, její portfolio se bude jistě rozšiřovat, a to i do zcela nových kategorií. Portfolio značky Midea však bude pravděpodobně ještě širší a bude zasahovat i do kategorií, kde Teka aktivní nebude.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=