ROVATCÍM 68 68 • Sell • 5/2025 Kidult novinky, newstalgie a udržitelnost Pokud jste ještě neslyšeli o novinkách „kidult“, jedná se o žánr televizních pořadů, filmů nebo her, které mají za cíl oslovit děti i dospělé. Tyto produkty jsou založeny na nostalgii, která byla vždy dobrou taktikou, jak zapůsobit na emoce a přimět k nákupu. „Je to vzrušující směsice gastronomických trendů, kultovních televizních pořadů a návratu oblíbených postav, to vše smíchané s hraním her, komiksy a legendárními pohádkovými hrdiny, kteří jsou právě v kurzu,“ říká Anne a zároveň poukazuje na to, že vedlejším produktem tohoto trendu je tzv. newstalgie, která se zaměřuje na přetváření starého v nové. „Generace, která si kdysi pečlivě vybírala své okolí, dospěla a přesunula se k oceňování památečních předmětů a smysluplné výzdoby na úkor pomíjivých trendů. Generace Z stojí v čele tohoto hnutí – používá odvážné, netradiční dekorace k sebevyjádření.“ Anne také poznamenává, že „thriftfluenceři“ na TikToku a designová studia hravě kombinují vintage a moderní prvky, čímž vytvářejí živý pocit newstalgie, který mísí minulost a současnost. „Klíčová je zde udržitelnost, přičemž kultura oprav si získává na popularitě, protože lidé přijímají nadčasové, eklektické styly a upřednostňují pohodlí prostřednictvím oblíbených a dlouhotrvajících předmětů,“ podotýká Anne. „Odtud pramení popularita nostalgie z druhé ruky – kterou mohou maloobchodníci využít v podobě rekvizit k doplnění expozic v obchodech i online.“ Převzetí značek, spolupráce a vybočení z řady Anne si všimla, že v poslední době se dynamickým trendem staly převzetí značek a společné maloobchodní prostory. „Vidím, jak se více značek spojuje, aby vytvořily pohlcující, vícerozměrné nákupní zážitky,“ říká a dodává: „Tato spolupráce přesahuje tradiční partnerství a spojuje identity, produkty a kultury různých značek do jednotného interaktivního prostoru, který rezonuje se spotřebiteli.“ Skvělým příkladem je spolupráce mezi Louis Vuitton a Arabiaca Coffee v pop-up prostoru v pekingské umělecké čtvrti 798 Art District. Návštěvníci byli pozváni, aby „zažili spojení cestování a kávy v časově omezeném prostoru Louis Vuitton v Pekingu“. Spolupráce se řídila filozofií obou značek: „Cesta je život sám“ pro Louis Vuitton a „Poznejte svět prostřednictvím kávy“ pro Arabiaca. Prostor byl však navržen převážně v červené barvě, což je pro značku Nové trendy, které inspirují a zaujmou Anne Kong, odborná porotkyně soutěže gia a lektorka designu, se s námi podělila o několik zajímavých nových trendů, které by mohly inspirovat nebo alespoň zaujmout maloobchodníky. Některé z nich se zrodily z životního stylu smělé generace Z, která se zdá být odhodlaná otřást každým odvětvím. Squishable@FIT_exhibit Autorka: Michelle Hespe Spolupráce Arabica Coffee & Louis Vuitton, Pop-Up kiosek, Cube 798, Art District, Peking, Čína
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=