69 Sell • 5/2025 • 69 TÉMA • TRENDY V RETAILU Arabica netypické – obvykle se drží estetiky založené na bílé barvě – a zároveň se odchýlil od typických kombinací hnědé a zlaté pro LV. Použití červené barvy úspěšně propojilo obě značky v pekingském stylu. Dalším trendem, který Anne zaznamenala, je, že společnosti vybočují ze svých obvyklých produktových kategorií a nabízejí svým příznivcům něco speciálního. Například Auntie Anne’s je slavný americký řetězec preclíkáren založený v roce 1988. Společnost je známá svými preclíky, dipy a nápoji, a přesto v srpnu uvedla na trh limitovanou edici vůně s vůní preclíků nazvanou Knead. Vůně, vytvořená populárním parfumářským domem Demeter, zaručuje, že nositelé voní jako čerstvě upečený preclík od Auntie Anne’s. Zajímavé je, že společnost rozdávala flakony hostům na akci v New Yorku a nyní se prodávají online za stovky dolarů. Kreativní chaos je v kurzu Generace Z je opět u toho a působí chaos, kamkoli přijde. Ale teď vážně, chaos je trendy. Jak uvádí Worth Global Style Network (WGSN): „Chaos se objevuje v kultuře mládeže a na našich sociálních sítích. WGSN Insight zkoumá jeho roli v marketingu a brandingu napříč odvětvími od módy po jídlo a nápoje, což dodává energii otupělé, nihilistické globální skupině mladých spotřebitelů.“ „Tento trend můžete vidět i ve vaření,“ upozorňuje Anne. „Na rozdíl od tvůrců uklidňujícího obsahu z řad mileniálů, kteří mají tendenci předvádět uspořádané vaření s pečlivě vybranými recepty, generace Z si osvojuje opačný přístup.“ Anne poukazuje na to, že chaotické vaření se ve skutečnosti objevilo jako nový žánr obsahu v roce 2023, ale nyní nabírá na síle. „Tvůrci jako @flora_chaos z Kanady a @emilydubious z Velké Británie začali představovat abstraktní fúzní recepty s neuspořádanými metodami vaření,“ uvádí Anne konkrétní příklady. „Tento typ vaření nasbíral na TikToku více než 114,3 milionu zhlédnutí a je zralý pro integraci značek.“ Do chaotické akce se zapojila i Austrálie. „Kultovní australská značka snacků Twisties se opřela o chaotické vaření, aby předvedla, jak připravila sýrový sendvič Twisties, a fanoušci se chlubili svými vlastními výtvory.“ Jeden z fanoušků řekl: „Dal jsem Twisties do misky, přidal mozzarellu, bylinky, salám a pak to dal do mikrovlnky.“ Mňam. Chaotické vaření v té nejlepší podobě. Anne poznamenává, že na tento trend naskakují i restaurace, například americká indická fusion restaurace Chauhan Ale & Masala House v Tennessee kombinuje indické a mexické chutě ve svém pokrmu Desi Walking Taco. Jídlo je směsí chipsů Kurkure s vepřovým vindaloo keema, sýrem queso fresco, kachumbarem a tamarindovým chutney, podávané v obalu od chipsů Kurkure, což čerpá z konceptu jídla pro potěšení a obsahu pro sociální sítě. „Je to v podstatě snaha šokovat, jen pod novým jménem,“ uzavírá toto téma Anne. Barvy a maximalismus Trend, kterého si všimla na veletrhu The Inspired Home Show loni v březnu, byly stánky s expozicemi přesycenými jednolitými barvami, čímž se maximalizoval jejich dopad. To je v rozporu s obvyklým přístupem, kdy se doplňkové odstíny prolínají nebo se používají barevné bloky k segmentaci oblastí a produktů. „Maximalizace barev je rozhodně trend,“ říká v úvodu této části rozhovoru Anne Kong Vůně Knead preclíkového řetězce Auntie Anne‘s
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=