70 70 • Sell • 5/2025 TÉMA • TRENDY V RETAILU Anne. „Víme, že barva má na spotřebitele hluboký psychologický dopad, a maximalizací způsobu, jakým barvu používáme v expozici produktů nebo v designu prostoru, můžete vytvořit ‚identifikační barvu‘, která přesahuje možnosti log a dalších prvků značky,“ říká. „Vnímám to tak, že značky používají barvu jako zbraň k zesílení svého vizuálního sdělení. Luxusní značky položily základy tohoto výrazného trendu tím, že zvaly nakupující do tónovaných prostor zaplavených různými odstíny barev – v pop-up obchodech, výlohách a zážitkových akcích. Koncept si klade za cíl šokovat diváky silně nasyceným prostředím, které kontrastuje se zbožím. Produkty v těchto prostorech magicky vyniknou a získají surrealistickou, divadelní podobu. To rozhodně přiměje k tomu, aby se člověk podíval dvakrát.“ Spolupráce s AI a nejlepší tipy pro maloobchodníky „Naše přirozené nadání je spojeno s hloubkou emocí a osobních zkušeností, které umělá inteligence těžko napodobí,“ uvádí Anne. „Spíše než by nahrazovala lidský talent, může AI sloužit jako mocný nástroj, který rozvíjí kreativitu. AI dokáže zvládat opakující se úkoly, generovat nové nápady na základě obrovského množství agregovaných dat, a dokonce nás inspirovat tím, že nabídne nečekané kombinace nebo řešení. Tímto způsobem AI funguje jako spolupracovník, který rozšiřuje možnosti pro ty, kteří ji přijmou.“ Jak se říká, kde jsou výzvy, tam jsou i příležitosti. „V našem rychle se vyvíjejícím digitálním světě existuje silná touha po ‚skutečnějších‘ zážitcích,“ říká Anne. „Vzhledem k tomu, jak hluboce nás ovlivnila digitální sféra, náš hlad po těchto zážitcích (a naše očekávání) jen vzrostl. Ve skutečnosti se 70 % globálních spotřebitelů chce cítit součástí něčeho většího, než jsou oni sami. To znamená, že musíme i nadále vtahovat nakupující do úžasných zážitků.“ Obchody navržené umělou inteligencí, Adobestock Nejlepší tipy Anne Kong pro spolupráci s AI • Designové nástroje řízené umělou inteligencí AI může pomoci vizuálním merchandiserům při vytváření inovativních a vizuálně působivých expozic tím, že generuje návrhy designu, barevná schémata a možnosti rozvržení na základě trendů, preferencí zákazníků a identity značky. • Aktivní obsah V digitálních zobrazovacích zařízeních může AI upravovat obsah v reálném čase podle toho, kdo se na něj dívá, a zajistit tak, aby se správné produkty a sdělení zobrazovaly správnému publiku ve správný čas. • Chytré displeje Displeje poháněné umělou inteligencí mohou komunikovat se zákazníky, poskytovat personalizovaná doporučení, odpovídat na otázky, a dokonce pomáhat s procesem platby. Tyto chytré displeje vytvářejí poutavější a plynulejší nákupní zážitek a mohou zahrnovat i využití robotů. • Virtuální a rozšířená realita AI může pohánět zážitky ve virtuální a rozšířené realitě, které zákazníkům umožní vizualizovat si produkty v různých prostředích nebo zjistit, jak se hodí do jejich vlastního prostoru, a přidat tak interaktivní vrstvu k tradičním expozicím. Inspirujte se v Chicagu Tento článek vznikl ve spolupráci s největším americkým veletrhem domácích potřeb The Inspired Home Show, kterého se účastní v roli vystavovatelů také množství výrobců a značek malých domácích spotřebičů. Navštivte příští rok v březnu Větrné město, seznamte se s novými značkami, které se teprve poohlížejí po svém vstupu na evropský trh, a inspirujte se trendy, jež dominují v Americe.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=