8 8 • Sell • 5/2025 TÉMA • BEKO Martin Svoboda posílí tým Beko Europe. Bude zastřešovat obchod, produkt i marketing Česko-slovenské zastoupení firmy Beko Europe zkraje srpna oznámilo, že se k 1. říjnu 2025 ujme nově vzniklé pozice komerčního ředitele Martin Svoboda. Bývalý generální ředitel firmy Electrolux a současný předseda představenstva velkoobchodu K+B Progres bude v Beko zastřešovat obchodní, produktovou a marketingovou strategii. Hlavním úkolem Martina Svobody bude koordinovat tři zmíněná oddělení v Česku a na Slovensku a posilovat spolupráci s obchodními partnery. A to pro všechny značky, s nimiž Beko Europe na českém trhu působí – tedy Beko, Whirlpool, Grundig a Indesit. Svoboda přichází do Beko Europe jako zkušený vrcholový manažer, který v roce 2022 převzal od Petera Weisse vedení K+B Progres a Expert ČR. Předtím působil 10 let jako šéf česko-slovenského zastoupení Electrolux, kam přešel ze stejné pozice lokálního zastoupení výrobce počítačů Acer. Měsíce spekulací Na trhu se o možném angažmá Martina Svobody ve firmě Beko živě diskutovalo už od začátku července. Do naší redakce se informace dostala hned z několika nezávislých zdrojů, ale definitivně byla potvrzena až 4. 8. 2025, kdy o věci oficiálně informovala firma Beko Europe své obchodní partnery formou dopisu. Konkrétní a oficiální informace rozeslala firma Beko svým obchodním partnerům zmíněný den. Výzva Svoboda má před sebou nepochybně velký úkol. Z původních týmů Beko a Whirlpool odešlo od konce loňského roku nebývale velké množství lidí. A to i z klíčových obchodních pozic – naposledy obchodní ředitel Aleš Slatinský či manažer klíčových zákazníků SDA Luboš Prikner. I z tohoto důvodu trh intenzivně spekuluje, zda se ke Svobodovi nepřidá také jeho pravá ruka v podobě Martina Novotného – ten zastával pozici obchodního ředitele jak v Electroluxu, tak v K+B Progres. Důvodem je mimo jiné to, že obchodního ředitele Beko k uzávěrce vydání (25. 8. 2025) firma Beko nadále neměla. Martin Svoboda každopádně naší redakci variantu v podobě možného přestupu Martina Novotného z K+B Progres v telefonickém rozhovoru dementoval. Oslabení na trhu i plánované investice Vlna odchodů na lokální úrovni i proces slučování původních struktur Beko a Whirlpool napříč Evropou se celkem nepřekvapivě podepsaly na výsledcích firmy. Na českém trhu podle informací z trhu, které máme k dispozici, oslabila. Větší propady se týkají značky Whirlpool. Proces sloučení všech procesů navíc není stále ještě kompletně dokončen – objednávky a logistika nadále fungují pro Beko i Whirlpool na původních systémech. Přesto je evidentní, že nejturbulentnější fáze spojení už proběhla a nyní nastává etapa stabilizace, a to i na personální úrovni. Dokladem je mimo jiné nástup Martina Svobody do česko-slovenské pobočky. V příštích měsících lze očekávat další posílení lokálního týmu – nabídky volných pozic se již objevují na internetu včetně sítě LinkedIn. Opomenout pak nesmíme ani plánované marketingové aktivity firmy Beko, které se postupně rozbíhají jako pro její stejnojmennou značku, tak pro značku Whirlpool. Většina letošního rozpočtu má být investována právě ve druhé polovině roku, zejména v digitální komunikaci firmy a v rámci právě spouštěných promo akcí, jak nás informovalo marketingové oddělení Beko. Beko na Slovensku zrušilo původní kanceláře Whirlpool V průběhu léta došlo k důležité události také na Slovensku, kde měl Whirlpool dlouhé roky fyzické zázemí. Po sloučení s Beko bylo rozhodnuto o opuštění těchto prostor bez náhrady. Slovenští zaměstnanci tak budou pracovat z domova, případně dojíždět v případě nutnosti do Prahy. Zeštíhlení struktury není velkým překvapením vzhledem k tomu, že tento trend je s ohledem na digitalizaci a také konsolidaci prodejních kanálů napříč Evropou jednoznačný.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=