50 50 • Sell • 8/2025 Tomáš Hanzlík: Jsme jediná specializovaná firma na trhu, která nabízí fulfillment pro kategorii velkých domácích spotřebičů Na českém trhu se objevila nová fulfillmentová služba cílící na menší a střední e-shopy. Shipify ale není úplným nováčkem. Spíš naopak. Za novou obchodní značkou stojí matador oboru, společnost Helicar, která vznikla už začátkem 90. let. O tom, co prostřednictvím Shipify nabízí, jsme si povídali s jejím ředitelem Tomášem Hanzlíkem. Za značkou Shipify stojí zázemí firmy Helicar, která se v logistice pohybuje přes třicet let. Se Shipify vstupujete na trh, kde už operuje řada velkých přepravců. V čem je zásadní rozdíl, když si e-shop pro doručení lednice nebo pračky vybere specialistu, jako jste vy? Je to jednoduché. Přestože najdete na českém trhu v současnosti mnoho firem, které fulfillment nabízejí, žádná z nich není specializovaná na sektor velkých domácích spotřebičů. Žádná nemá přes 30 let zkušeností v oblasti logistiky těchto objemných zařízení s poměrně vysokou hmotností. Jedná se doslova o těžkou disciplínu a my jsme jediní specialisté na logistiku tohoto zboží v České republice. Přestože je Shipify nová obchodní značka, firmy, které s námi navážou spolupráci, se mohou spolehnout nejen na naše bohaté zkušenosti, ale i silné zázemí se sklady v Čechách, na Moravě i na Slovensku. Bolestivým místem při prodeji bílé techniky a velkých spotřebičů je jejich náchylnost k poškození během přepravy. Každá promáčklina nebo rozbité sklo stojí obchodníka peníze i reputaci. Jaká konkrétní opatření – ať už jde o techniku, nebo školení lidí – jste zavedli, abyste riziko poškození zboží stlačili na naprosté minimum? Jak jsem řekl, jsme specialisté. Ve všech terminálech včetně překladišť máme odpovídající techniku a vybavení, vhodné pro manipulaci s velkými domácími spotřebiči. Samozřejmostí je i vyškolený personál a zavedené certifikované postupy sledování kvality. A to nejen po stránce technické, jako je třeba měření tlaku v manipulačních kleštích, ale i po stránce procesní. Přesto samozřejmě občas k nějakým poškozením dojde. Ve většině případů jde ovšem o obaly, což je věc, kterou řešíme na denní bázi formou přebalování spotřebičů do originálních obalů dodaných přímo z výrobních závodů dodavatelů. Při doručení těžkého spotřebiče, často až do bytu, je kurýr jedinou tváří e-shopu, kterou zákazník reálně vidí. Vaše služba slibuje nejen dopravu, ale i odbornou instalaci. Jak zajišťujete, aby vaše posádky zvládly spotřebič nejen vynést do patra, ale také ho profesionálně zapojit, aby vše odpovídalo normám a záručním podmínkám? Spolupracujeme s našimi zákazníky, tedy výrobci samotných spotřebičů. Ti pořádají pravidelná školení, jichž se účastní naše posádky, které následně zavážejí spotřebiče koncovým zákazníkům. A jak zmiňujete, vynášejí je až k nim do bytu nebo domu, kde je profesionální zapojí. Vše probíhá podle platných norem a záručních podmínek. Majitel e-shopu si tedy může být jistý, že služba splní očekávání zákazníka, který si spotřebič na jeho webu objednal. Nabízíte nejen přepravu, ale i kompletní skladování a expedici zboží přímo z vašich skladů, tedy tzv. fulfillment. To má mimo jiné velký dopad na ekologii. Můžete vysvětlit, jak tento model pomáhá snižovat ekologickou, ale i ekonomickou zátěž? Jde nám především o odstranění zbytečných převozů zboží mezi sklady dodavatelů a e-shopů napříč republikou. Dám vám příklad toho, jak dnes mnohdy logistika velkých spotřebičů probíhá. Někdo z Prahy si objedná na ostravském e-shopu chladničku. Z našeho skladu se tato chladnička převáží do skladu daného e-shopu v Ostravě, aby následně putovala zase zpátky do Prahy do bytu zákazníka. Ano, zní to absurdně, ale běžně se to děje. My chceme toto zbytečné převážení, během něhož se navíc zvyšuje riziko poškození výrobku, eliminovat. Má to jak ekologický, tak pochopitelně ekonomický rozměr. Místo toho, aby se chladnička fyzicky převážela, proběhne
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=