SELL: 08 / 2025

51 Sell • 8/2025• 51 INTERVIEW • TOMÁŠ HANZLÍK • SHIPIFY její pohyb pouze digitálně. To znamená, že naše systémy zajistí, aby se pro závoz alokovala lednice na skladě, který je k zákazníkovi nejblíž. V tomto případě tedy v tom pražském. Zcela tak odpadá zbytečné převážení spotřebiče napříč republikou, které je zbytečné, drahé a neekologické. A pokud jde o způsob účtování fulfillmentu, umožňujeme klientům se zbavit téměř všech fixních logistických nákladů a nést náklady spojené jen s přímým prodejem. Vánoce a slevové akce typu Black Friday jsou pro e-shopy klíčovým obdobím roku, ale logistika v té době často dosahuje svých limitů. Jak máte dimenzované kapacity vozového parku a skladů, abyste svým partnerům dokázali garantovat včasné doručení a udržení kvality služeb i v tomto nejnáročnějším období? Tato exponovaná období se příliš netýkají velkých spotřebičů, protože prodeje velkých spotřebičů nejsou primárně hnané slevovými akcemi a sezonami. Lednici kupujete zpravidla, když se vám ta stávající rozbije. Nebo naopak nákup plánujete delší dobu v rámci vybavování nového bytu. Přesto samozřejmě nějaký dopad na prodeje mají a každý rok určitý růst zaznamenáváme. Naše kapacity jsou každopádně dostatečné, abychom takové situace bez problému zvládli. Jsme zvyklí na všelijaké výkyvy v průběhu roku. Nejde o nic, co by nás překvapilo. Zákazníci jsou dnes nároční a nechtějí na novou myčku čekat doma celý den bez bližších informací. Jak přesně funguje vaše komunikace směrem ke koncovému zákazníkovi? Dokážete mu dát vědět dostatečně přesný časový úsek doručení, aby si mohl den lépe naplánovat? Den před závozem je klient informován o plánovaném doručení zásilky a v den doručení pak dostává upřesňující zprávu ve formě SMS s časovým oknem doručení. Zároveň obdrží kontakt na doručující posádku, aby se s ní mohl snadno spojit a domluvit na detailech závozu. S doručením nového spotřebiče jde ruku v ruce povinnost postarat se o ten starý. Pro mnoho e-shopů je to administrativní i logistická zátěž. Jak tento proces zpětného odběru a následné ekologické likvidace řešíte, aby byl pro obchodníka co nejjednodušší a pro zákazníka pohodlný? Z pohledu spotřebitele je situace taková, že odvezeme starý spotřebič včetně obalových materiálů po vybalení a instalaci spotřebiče nového. Zákazníkovi tedy zůstane doma pouze objednaný spotřebiče, zapojený a plně funkční. Pro obchodníky je klíčové, že staré zařízení předáme společnosti, která je specializovaná na jeho ekologickou likvidaci. K tomu se samozřejmě vede podrobná evidence. Obchodník má tak veškeré podklady k tomu, že splnil zákonnou povinnost odvozu starého spotřebiče a jeho předání k recyklaci. Aby vše fungovalo hladce, musí spolu komunikovat e-shop a váš systém. Jak složité je pro obchodníka napojit se na Shipify? Nabízíte řešení, které umožní automatický přenos dat o objednávkách, aniž by to vyžadovalo složitý ruční zásah? Co se týče způsobu datového napojení a sledování zásilek, máme pro obchodníky připraveno několik variant. Pro malé e-shopy bez vlastního informačního systému, jako je například SAP, je tu možnost objednat doručení zásilky přes naši zákaznickou zónu na webu nebo zasláním datového souboru CSV. Ideální je ovšem varianta napojením přes API. Zde probíhá online výměna všech informací mezi námi a klientem, takže lze celý logistický proces detailně sledovat v reálném čase po síti. Proč by měly menší a střední e-shopy vsadit právě na Shipify? V oboru jsme jedinými specialisty a nabízíme službu, díky níž mohou tyto obchody konečně konkurovat těm největším hráčům, kteří v posledních letech výrazně zvýšili kvalitu svých služeb. Spotřebitelé na tyto služby evidentně slyší a mají o ně rostoucí zájem. Menší prodejci ale nejsou schopni takovou úroveň dodání zboží vlastními silami zajistit. Nebylo by to pro ně ekonomické. Shipify jim k tomu otevírá dveře. E-shop ušetří a současně pozvedne nabídku svých služeb na vyšší úroveň.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=