SELL: 08 / 2025

58 58 • Sell • 8/2025 INTERVIEW • KAREL MACHOVSKÝ • ESPRESSO PROFESSIONAL Karel Machovský: Vlastní značka je cestou k nezávislosti. Nechceme se s ní omezovat jen na český a slovenský trh Společnost Espresso Professional, která působí dlouhé roky jako distributor a servis vybraných značek kávovarů, se odhodlala k odváženému kroku uvést na trh své vlastní stroje. Se značkou Embassy přišla už loni v profesionálním segmentu a letos rozšířila portfolio o první domácí model. Co vede distributora k vývoji vlastního hardwaru v tak silně konkurenčním prostředí a jaké další novinky chystají například ve spolupráci s italskou ikonou Gaggia? O tom s námi hovořil Karel Machovský, obchodní ředitel firmy. Vstupujete na trh se svou vlastní značkou kávovarů Embassy. Jde nepochybně o odvážný počin v silně konkurenčním segmentu, kde dominují slavné a často stoleté mezinárodní značky. Proč jste se tak rozhodli a jaké máte s novou značkou ambice? Je to pro nás jak přirozený vývoj, tak strategický posun. V portfoliu máme spoustu zvučných jmen, jako Melitta, Gaggia, Saeco nebo Dr. Coffee, se kterými dlouhodobě spolupracujeme, ale po letech sbírání zkušeností jsme cítili silnou potřebu přidat něco, co bude vycházet přímo z naší DNA a co budeme skutečně vlastnit. Chtěli jsme mít v nabídce produkt, který budeme mít plně pod kontrolou, a to nejen obchodně, ale především technologicky. Bylo pro nás klíčové mít možnost podílet se na vývoji. Naší ambicí je vybudovat z Embassy silného hráče na trhu. Embassy se primárně zaměřuje na profesionální kávovary, takže nejde pouze o samotné stroje, ale také služby, které k nim nabízíte. Proč by měly firmy zvolit právě vaše řešení pro své kanceláře, penziony či restaurace? V profesionálním segmentu je samotný kávovar jen začátek, řekl bych taková vstupenka do hry. Základem úspěchu je ale kompletní řešení pro firmy. I ten nejlepší a nejdražší stroj totiž potřebuje pravidelný servis a údržbu, aby fungoval spolehlivě a dlouhodobě. Poskytujeme proto ucelený balíček služeb, který zahrnuje odborné instalace, neustálý monitoring stavu stroje, pravidelnou údržbu a samozřejmě rychlé servisní zásahy v případě potřeby. Nedílnou součástí našich služeb je i školení personálu. Firmám navíc nabízíme flexibilní financování, což je v dnešní době pro mnoho podniků klíčový rozhodovací faktor. Zmínil jste, že jste chtěli mít kontrolu nad technologií. Jak konkrétně probíhal vývoj těchto strojů a kdo se na něm podílel? Šlo o velmi intenzivní a komplexní proces, na kterém se ve spolupráci s výrobou podílela v podstatě polovina naší firmy. Kávovary Embassy jsme připravovali na základě pečlivého sběru ohlasu z trhu. Naslouchali jsme požadavkům zákazníků, ale snad ještě důležitější pro nás byly poznatky přímo z terénu od našich servisních techniků. Právě oni nejlépe vědí, co je na strojích nejvíce namáháno, co se kazí a kde mají konkurenti slabá místa. Díky tomu jsme mohli přinést stroje, které jsou odolné, praktické a servisně přívětivé. Značka je na trhu rok a zatím sbíráme pouze kladné ohlasy. Potvrdilo se nám, že takto koncipované profesionální stroje našim partnerům v nabídce chyběly. Na trh jste uvedli také první domácí model automatického kávovaru Embassy Nairobi. V čem tento model na trhu vyčnívá a na jaké prodejní kanály s ním cílíte? Model Embassy Nairobi je pro nás důkazem, že lze přinést prvky profesionálních strojů i do běžné domácnosti, což v této kategorii není standardem. Výzvou bylo zmenšení některých součástek tak, aby se vešly do kompaktního těla kávovaru, aniž bychom slevili z nároků na výkon a životnost. Cílíme s ním především na prémiové e-shopy a partnerské showroomy. Je pro nás nesmírně důležité, aby si zákazníci mohli kávovar fyzicky vyzkoušet na prodejně, osahat si ho a ochutnat kávu. Dlouhodobým cílem je stát se silným hráčem v Česku a na Slovensku a následně s touto značkou prorazit i v dalších zemích regionu. Společnost Espresso Professional není jen distributorem, ale také servisem. Kde máte provozovny a jaké všechny služby v této oblasti nabízíte? Kvalitní a dostupné servisní zázemí vnímáme jako naprostou nutnost pro budování důvěry. Máme dvě hlavní servisní střediska, v Praze a v Brně. Z těchto dvou strategických míst pokrýváme záruční i pozáruční servis pro celou Českou republiku i Slovensko. Kromě oprav nabízíme i pravidelnou údržbu a individuální servisní plány pro firemní klientelu. Lze očekávat v příštím roce nějaké zajímavé novinky od dalších značek, které máte v distribuci, nebo se vše bude točit kolem Embassy? Co se týče značky Embassy, tam intenzivně připravujeme další model, který vyplní mezeru v našem současném portfoliu a bude spadat spíše do profi sektoru, kde vidíme velký potenciál. Rozhodně však neusínáme na vavřínech ani u ostatních značek v našem portfoliu. Velmi zajímavou a očekávanou novinku chystáme v segmentu domácích pákových kávovarů u italské značky Gaggia. V prvním čtvrtletí roku 2026 uvedeme na trh model Gaggia Classic Up. Půjde o stroj, který svými parametry i cenovkou přesně vyplní prostor mezi současným cenově dostupnějším pákovým modelem Classic a prémiovým modelem Classic GT. Věříme, že to bude pro fanoušky této legendární značky velmi atraktivní volba.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=