Americký výrobce upřesnil koncem dubna výhled na letošní rok a s ohledem na rostoucí inflaci, pokračující problémy ve výrobě a logistice, kde došlo zejména k razantnímu růstu materiálů, zvýšil předpokládané letošní náklady o 600 milionů dolarů. A to na 1,8 miliardy. Součástí zprávy je i část, v níž firma zmiňuje revizi své strategii v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, tedy v regionu EMEA. Na americkém investičním webu thestreet.com se dokonce píše, že má Whirlpool v plánu tuto část svého byznysu prodat. Z oficiálních informací nic takového zatím nevyplývá. Přesto vyvolaly zprávy ve společnosti určitý neklid. Už v minulosti se hovořilo o možnosti rozdělení regionu EMEA, přičemž analýza obchodních a výrobních aktivit na Starém kontinentu by měla nyní souviset se situací na Ukrajině a měla by být dokončena do závěru třetího čtvrtletí letošního roku. Italské odbory se nyní ozvaly a žádají od společnosti Whirlpool objasnění i v kontextu s rozličnými změnami, k nimž firma v posledních letech přistoupila v čele s ukončením produkce v Neapoli. Spekulace o možném prodeji jsou podle oficiálního vyjádření českého zastoupení společnosti nepodložené.