Aktualita

12.12.2023

Tomáš Abraham se vrací na trh domácích spotřebičů a zahajuje činnost nákupního sdružení KBBA

Tomáš Abraham se vrací na trh domácích spotřebičů a zahajuje činnost nákupního sdružení KBBA

Zleva doprava: Stephan Wörwag (právní zástupce Der Kreis), Ralph Leimbach (jednatel Der Kreis), Ernst-Martin Schaible (zakladatel a jednatel Der Kreis), Tomáš Abraham (jednatel KBBA), Donald Schieren (exportní manažer Der Kreis)

Bývalý dlouholetý generální ředitel českého a slovenského zastoupení Miele se po zhruba roční přestávce vrací na trh domácích spotřebičů ve zcela nové roli a se zcela novým projektem, který má potenciál výrazně zahýbat se segmentem kuchyňských a koupelnových studií. Dopad bude mít ovšem i na trh domácích spotřebičů. Tomáš Abraham totiž od ledna zahajuje činnost společnosti KBBA neboli Kitchen Bathroom Buying Association, která je novým členem silného německého nákupního sdružení Der Kreis, působícího na trhu už od roku 1979. Abraham bude zastávat pozici jednatele firmy.

Der Kreis sdružuje 3 600 členů ze 17, nyní tedy už 18, evropských zemí a dosahuje obratu přesahujícího 5,2 miliardy eur. Sdružení oslovuje především nezávislé kuchyňské a koupelnové specialisty, pro které je na konsolidujícím trhu, kde dominují velcí prodejci, těžší se prosadit. Členství v Der Kreis, respektive z lokálního pohledu v KBBA, jim umožní získat přístup k lepším nákupním podmínkám zboží, zpětným bonusům nebo delším fakturačním lhůtám. Nejde však jen o přímé finanční benefity. KBBA bude svým členům nabízet i služby v oblasti poradenství, marketingu, a dokonce speciální slevy na profesionální software používaný v kuchyňských studiích.

Tomáš Abraham a Martin Schaible podepisují smlouvu o spolupráci, která odstartuje působení nákupního sdružení Der Kreis v Česku prostřednictvím společnosti KBBA.

KBBA se chce na českém trhu etablovat jako silný hráč, který sdruží větší množství menších prodejců a učiní je konkurenceschopnějšími, a bude v příštích týdnech a měsících jednat se všemi významnými subjekty na trhu, včetně značek domácích spotřebičů. Tomáš Abraham naší redakci potvrdil, že chce navázat spolupráci s lokálními pobočkami. Přesto je jasné, že pokud KBBA získá na trhu dostatečnou podporu ze strany kuchyňských a koupelnových studií, ocitnou se výrobci spotřebičů pod určitým tlakem v oblasti nákupních cen. Nejen na domácím německém trhu je Der Kreis silnou organizací, která dokáže pro své členy vyjednat u značek mimořádně výhodné podmínky.