Interview

20.11.2023

Jan Budina: mQuvée přichází s nebývale širokým portfoliem vinoték v různých rozměrech a s možností customizace

Jan Budina: mQuvée přichází s nebývale širokým portfoliem vinoték v různých rozměrech a s možností customizace

Společnost Řídící Systémy začala v průběhu letošního roku na českém trhu distribuovat vinotéky švédské značky mQuvée. Proč byste měli o jejich prodeji uvažovat? V čem se vymykají a mají navrch oproti zavedeným mainstreamovým značkám? Během kontraktace K+B Progres jsme se zeptali Jana Budiny, provozního ředitele Řídících Systémů.

Segment vinoték se dostal v poslední době opět do hledáčku některých velkých značek. Tradičně a dlouhodobě se mu věnuje německý Liebherr. Relativně nově se pak snaží v kategorii intenzivně prosadit čínský Haier. Čím se odlišuje značka mQuvée? Proč by jí měli dát obchodníci i spotřebitelé přednost před velkými hráči?

Značka mQuvée je především specifická šíří svého portfolia, v němž má volně stojící, integrované i vestavné vinotéky včetně velkokapacitních modelů. U vestaveb se navíc soustředí na to, aby byly její vinotéky vhodné do všech typů kuchyní. Abych byl konkrétní, nabízí dvířka ve čtyřech rozměrech – s výškou 70 cm, 72 cm, 78 cm a 80 cm. A šířky vinoték máme následující: 15 cm, 30 cm, 40 cm, 50 cm a 60 cm. Někteří běžní výrobci oproti tomu mají třeba jen jednu řadu a jeden standardizovaný rozměr.

Další odlišnost vidím v tom, že švédský vlastník značky dbal na to, aby byly vinotéky opravdu tiché. V dané kategorie jsme většinou o 2 až 4 dB(A) níže než naše konkurence. To umožňuje instalaci například v obývacím pokoji, kde vinotéka pak neruší při sledování televize nebo konverzaci.

Kromě toho bych zmínil ještě možnost customizace vybraných modelů nebo uvedení nových modelů, které lze snadno integrovat do kuchyně IKEA.

Zmínil jste customizaci. O co přesně jde? Co si může nechat uživatel u vinotéky nechat upravit?

Zákazník si může vybrat barvu dvířek, a to ne z nějakého předem definovaného vzorníku. Může si přesně určit, v jaké barvě vinotéku chce, aby ji mohl sladit s dalšími spotřebiči nebo designem nábytku apod. Customizace je možná i v Česku. Naše společnost ji zařídí u dodavatele ve Švédsku, kde úprava barvy dvířek proběhne.

V jakých cenových segmentech se nabídka mQuvée pohybuje? Na koho značka primárně cílí?

Jde o středí až vyšší kategorii produktů, čemuž odpovídá kvalita a dílenské zpracování. Naší výhodou je, že jsme u srovnatelných produktů cenově o něco níž než konkurence.

Značka mQuvée pochází ze Švédska. Kde se vinotéky produkují?

Produkce probíhá částečně v Číně a částečně v Portugalsku. mQuvée využívá v těchto zemích partnerské továrny. Jak jsem ale už řekl, případná customizace probíhá ve Švédsku, takže nejde o logisticky složitý proces.

Do jakých prodejních kanálů chcete vinotéky mQuvée nabídnout? Jsou nějaké preferované? Nebo naopak některé, kterým se chcete zcela vyhnout?

Nevynecháváme žádný kanál. Prodáváme i online. S vestavnými a integrovanými modely ale pochopitelně cílíme na nábytkářské firmy, bytová studia a kuchyňská studia. S ohledem na množství modelů, které nabízíme, i pestrou paletu rozměrů dostáváme také poptávky přímo od architektů. Často hledají specifickou výšku a zjistí, že my přesně takový model v nabídce máme. Volně stojící řadu vinoték chceme každopádně dostat do klasických kanálů včetně retailu.

Vaše společnost nedováží pouze vinotéky švédské značky. Jaké další značky nabízíte v roli výhradního distributora?

Snažíme se postupně dostávat do dalších segmentů. V posledních třech letech jsme například začali dovážet různé kuchyňské náčiní. Vždy se snažíme vybírat značky, které jsou něčím výjimečné, jejich produkty mají určitou přidanou hodnotu. Konkrétně jsou to kupříkladu bleskurychlé kráječe Alligator nebo designově jedinečný výrobník sody Bubliq. Nadále pak pokračujeme v úspěšné distribuci pomalých hrnců Crockpot.