32
32 • Sell • Říjen 2013
„Otázky designu mne provázejí celou
mojí profesionální činností od sádry
a pravítka s trojúhelníkem až k progra-
mům IT. Nalezení vhodných proporcí
mezi filozofií, inteligentním projektem,
finální prezentací a následné uvedení
projektu do výrobního procesu zname-
ná nalézt optimální vazby mezi uvede-
nými body. Harmonie mezi teoretickou
a praktickou rovinou určuje smysl prá-
ce pedagoga-designéra. Kvalita de-
signu závisí především na inteligenci
řešitele a na technologických a materi-
álových možnostech doby. Dynamický
rozvoj technologií a nových materiá-
lů, který nás doslova zahlcuje novými
objevy a postupy, nastoluje otázky,
jak tyto nové skutečnosti aplikovat
a rozví jet,“ říká na úvod našeho setká-
ní na katedře architektury ČVUT Praha
Alexius Appl.
Výuka designu i design
samotný se mění
Přestože jeho jméno působí cizokrajným dojmem,
je rodákem z Podorlicka a domovem je mu Pra-
ha. Má za sebou celou řadu úspěšných realizací
a patří mezi přední osobnosti českého designu. Je
spoluzakladatelem nového oboru na Fakultě ar-
chitektury ČVUT, který se věnuje designu strojů,
zařízení, výrobků, stavebních a interiérových prv-
ků. Docent akademický sochař Alexius Appl.
DESIGN