SELL - DUBEN 2014 - page 3

držíte v rukou nové vydání jediného českého magazínu pro výrobce a prodejce domácích
spotřebičů, zatímco já ve chvíli, kdy píšu tyto řádky, ještě řeším poslední podklady těsně
před tiskem. Přemýšlím, čemu věnovat tentokrát ten nevelký prostor úvodníku, protože za
posledníměsícse tohoudálopoměrnědost. Zavítal jsemnapozvání společnostiWhirlpool na
milánský veletrhEuroCucina, nechyběl jsemani na jarnímHausmesse společnosti BSH, kde
jsemseseznámil snovýmgenerálním ředitelem tétofirmypanemPeremFunchem, vyšlynám
dva tematické speciály v deníkuE15 (25. března speciál zaměřený namyčky a14. dubnana
žehličky) anyní už zahajujemepřípravy speciáluna témachlazení, který vyjdevE15vpondělí
12. května.Nic z tohovemněalenezanechalo takovoustopu jako tiskovákonferencespoleč-
nosti Samsung z 25. března, naníž sepředstavovaly novépračky a chladničky. Častomi lidé
z oboru říkají, že jsme jakomagazín proti asijským značkám zaujatí, i když se s většinou ná-
sledně shodneme, že nekoncepční počínání těchto firem v kategorii domácích spotřebičů je
prostým faktem. Snadějí jsemproto šel vbřeznudo luxusní restauraceBastionnapražském
Albertověa rezonovalo vemněnadějnéočekávání, žeSamsungkonečněuchopí domácí spo-
třebičepevnědorukouapřijdes jasnýmstrategickýmplánem, jaksena trhuprosadit.Byl jsem
však bláhovým snílkem, když jsem navzdory dosavadnímmnohaletým zkušenostem uvěřil,
žebyseněcomohlo změnit. Zástupci firmysiceuspořádali tiskovoukonferenci, představili na
ní nové zajímavé výrobky, alepři osobním rozhovorupo skončení prezentacemě informovali,
ženechystají vkategorii bílé techniky žádnévýznamnémarketingovéaktivity. Prodej veškeré-
ho zboží od výroby přes B2B komunikaci, vztahy s partnery, marketing až po finální koupi ze
strany spotřebitele tvoří jedna spletitá rovnice. Pokud vSamsunguněkteré její členy zcela ig-
norují anezařadí jedo výpočtu, jen těžko sedoberou výsledku, tedy zásadnějšíchprodejních
úspěchů napříč všemi základními skupinami domácích spotřebičů. Jedna kategorie výrobků
vykukující na viditelnépozici v grafechmonitoringových firem jedleméhonázorunedůstojná
globálního lídra trhu mobilních telefonů. Nejsem ani já, ani zbytek redakce proti asijským
firmámnijak zaujatý, pouzenejsme schopni pochopit systém jejich fungování, jejichpočínání
na trhu domácích spotřebičů a jejich komunikaci, která je ve srovnání s tradičními značkami
o několik úrovní horší. Naopak budeme jen rádi, pokud přijdou se strategickým plánem roz-
vojeproněkolikpříštích let, budou sehodržet anebudou s křivkami svýchprodejůkopírovat
jízdudivokéhorskédráhy.
Příjemné čtení přeje
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor
1,Vkládaná příloha 1,Vkládaná příloha 2,Vkládaná příloha 3,Vkládaná příloha 4,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...56
Powered by FlippingBook