SELL: Září 2015 - page 3

září je pomalu u konce a my předkládáme trhu další vydání magazínu SELL, kte-
ré, jak už je na podzim zvykem, praská informacemi a obsahem ve švech. Stejně jako
v minulých letech i letos jsme se vydali do Berlína na veletrh IFA. Já sám jsem na něm
strávil plné čtyři dny a v závěru už jsem sotva pletl nohama – tolik tiskových konfe-
rencí, schůzek a osobních prezentací novinek jsem v životě neabsolvoval. Tímto bych
chtěl poděkovat všem partnerům, kteří si na mě udělali čas, a to i těm zahraničním,
protože jsem měl možnost se setkat s množstvím manažerů z evropských centrál
firem. Celkově tak naše redakce získala rekordní množství informací, což se odra-
zilo i v tom, že jsme z větší části tématu veletrhu IFA věnovali náš speciál v deníku
E15 (vydání 14. 9.). Do SELLu jsme se rozhodli zařadit ještě rozšířenou verzi, kde
najdete více výrobků, a dokonce více značek. Samotný veletrh opět prokázal svou
důležitost, byť bylo zjevné, že prakticky všichni výrobci velkých spotřebičů tak tro-
chu nevědí, na co se zaměřit. Ústředním tématem byly sice smart spotřebiče, ale já
sám je nepovažuji za až tak zásadní věc. Různé koncepce, povětšinou uzavřené, nejsou
podle mě ideální cestou, jak vytvořit chytrou domácnost. Chtělo by to otevřený stan-
dard. Ano, za tímto účelem vznikají určitá uskupení, avšak ne dostatečně velká, ales-
poň doposud. Když tedy pominu „internet věcí“, nenabídli výrobci na IFA vlastně nic
převratného, co by na veletrhu opravdu zářilo a vyčnívalo. Snad jen značka Liebherr
svou novou řadu chladniček s výparníkem umístěným horizontálně vespodu spotřebiče.
Že by to byl nápad stejně převratný jako dát do pračky automatický dávkovač detergentu
nebo do sušičky tepelné čerpadlo, se ale říct nedá…
Příjemné čtení přeje
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor
1,2 4-5,6-7,8-9,10,11,12,13,14,15,16,...70
Powered by FlippingBook