duben je ve svém závěru a já mám za sebou po zimním oddychu a klidu první skutečně
nabitý měsíc, ve kterém se začínají z trhu valit kvanta informací. Firmy začínají intenziv
něji komunikovat, roztáčejí kolesa marketingu, vše začíná pulzovat, je to taková příprava
na podzimní konzumní šílenství. Duben si ale v mém případě letos v ničem nezadal
s některým z podzimních měsíců. Hned v jeho úvodu proběhlo velkolepé otevření nové
ho sídla BSH včetně téměř 500 m² velkého Brand Experience Center, jehož vznik jsem
sledoval už od zimních měsíců. Dovolím si potvrdit slova Pera Funcha, když i za sebe
řeknu, že v současné době nemá u nás žádný další velký výrobce domácích spotřebičů
takové sídlo a prezentační prostor pro své značky. Trend budování showroomů pro pod
poru obchodních partnerů je ovšem v Česku zjevný. Loni otevřela společnost Elmax
první La Galerie De Dietrich v Praze a záhy nato ještě v Ostravě. Jsem zvědavý, zda se
začnou přidávat i další. V některých firmách o adekvátním prezentačním prostoru hovoří
už delší dobu, tak snad své plány přetaví v realitu. O projektu BSH jste byli informováni
ve speciálu deníku E15, na jehož přípravě jsme se podíleli, a k tomuto vydání časopisu
přikládáme upravenou verzi pro obchodníky, v níž je například několik zajímavých roz
hovorů.
V průběhu dubna pak proběhl evropský LG InnoFest, kde korejská firma prezento
vala jak své cenově dostupnější řešení chytré domácnosti, tak především superprémiové
spotřebiče řady SIGNATURE. Více informací přinášíme na stranách 28 a 29.
Poslední velkou dubnovou akcí byl samozřejmě veletrh EuroCucina, jemuž věnuje
me v čísle pět stran a ještě se k němu vracím v odlehčené názorové rubrice na stranách
52 a 53. Už nyní asi mohu prozradit, že mě design kuchyní letos vůbec nenadchl. Nebu
du už vás ale zdržovat od listování a pravidelné porce informačního koncentrátu o dění
na trhu s domácími spotřebiči.
Příjemné čtení přeje
VÁŽENÍ ČTENÁŘI,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor