Interview

01.09.2022

Jakub Říha: Investice do Fagoru budou pokračovat, distribuci rozšíříme příští rok

Jakub Říha: Investice do Fagoru budou pokračovat, distribuci rozšíříme příští rok

Spotřebiče značky Fagor jsou v Česku opět v prodeji. Na dlouho připravovaný projekt jsme se zeptali Jakuba Říhy, generálního ředitele českého a slovenského zastoupení firmy Amica, která slavnou španělskou značku získala už před lety do svého portfolia.

Už druhý návrat nějaké značky na trh je ve světě domácích spotřebičů neobvyklou situací. Jak reagují vaši obchodní partneři na znovuuvedení Fagoru na český a slovenský trh?

Nechci vyloženě používat výraz „návrat“, protože spotřebiče Fagor jsou po celou dobu v mnoha českých domácnostech a spolehlivě v nich slouží. Spíše jde o uvedení kompletně nového sortimentu pod hlavičkou Amica Group. Jelikož jsme licenci na značku získali už v roce 2019, jde o pečlivě připravenou záležitost. S obchodními partnery jsme o Fagoru jednali od roku 2020, přičemž reakce byly veskrze pozitivní. Zájem o značku navíc dál roste. Distribuce je prozatím omezená na vybrané partnery, protože „startovací“ portfolio nečítá pochopitelně několik set modelů. Chceme vzít celou věc za správný konec a nic neuspěchat. V příštím roce ale budeme produktovou nabídku rozšiřovat a s ní i síť partnerů. Vše bude také záležet na vývoji na trhu.

Jak nyní budete pracovat s portfoliem svých značek? Jakou úlohu a pozici mají Amica a Fagor?

Pro značku Amica se nic nemění. Bude nadále nabízet cenově dostupnější řešení. Jsme si vědomi, že je na trhu vnímána hlavně jako dodavatel sporáků. Pracujeme na tom, aby se této image postupně zbavila, protože si ji s ohledem na své portfolio už nezaslouží. Každopádně Amica zůstává primárně v nižším cenovém segmentu s nabídkou některých specifických modelů, které z této kategorie vystupují výš.

Fagor pak pokrývá střední a vyšší střední cenový segment. Modely v jeho katalogu nabídnou to nejlepší, co na trhu je. Jsou a budou zajímavé jak svými parametry, tak funkcemi a technologiemi. Obě značky se tedy budou doplňovat. Rád bych ještě zdůraznil, že Fagor nebude mít v Česku ani na Slovensku pozici prémiové značky. Půjde o velmi dobře vybavené spotřebiče cílené na běžného spotřebitele, který hledá kvalitní a spolehlivé řešení pro svou domácnost.

Jakými marketingovými aktivitami podpoříte vstup Fagoru na trh? Co můžeme čekat během podzimu?

Oficiálně jsme uvedli Fagor na trh už 1. května. Od té doby jsme intenzivně pracovali na zalistování produktů, prezentacích a ladění spolupráce s partnery. Většina marketingových aktivit byla zahájena nyní v průběhu srpna.

Fagor je naše odpověď na potřeby globálně známé firmy se silným zázemím, která chce dál růst a rozvíjet se. Investice do našeho marketingu budou proto pokračovat. S Fagorem v portfoliu dávají ještě hlubší smysl a jsme si jisti tím, že se nám vrátí. Chceme dlouhodobě ukazovat, co Fagor umí a co nabízí. Ještě bych dodal, že tato investice do „brandového marketingu“ není pro Amica Commerce úplně typická. Chceme ukázat, že to myslíme jak s českým, tak slovenským trhem vážně.