Interview

19.12.2022

Pascal Henry: Cuisinart věří bezkabelovým výrobkům a cílí na kulinářské nadšence

Pascal Henry: Cuisinart věří bezkabelovým výrobkům a cílí na kulinářské nadšence

Slavná americká značka Cuisinart přichází na český a slovenský trh prostřednictvím firmy BaSys CS. Jak se profiluje? Na koho v Evropě cílí? A jaká je její strategie? O tom všem jsme hovořili s Pascalem Henrym, korporátním produktovým ředitelem PCA & Cuisinart.

Společnost Cuisinart začínala s jedním výrobkem – svým slavným food procesorem. Jeho moderní verze se v USA prodávají dodnes. Existují nějaké další legendární výrobky, které tuto značku definují?

Je pravda, že food procesory jsou zakotveny hluboko v DNA značky Cuisinart, a to takovým způsobem, že se díky nim tato značka stala skutečným pojmem na trhu kuchyňských pomocníků. Food procesory máme stále v nabídce v různých provedeních, lišících se velikostí i barvou. Kromě toho se Cuisinart angažuje ve všem kulinářském, ať už jsou to ruční mixéry, ruční šlehače, sekáčky, mlýnky a další produkty. Značka má také zásadní pozici v kávovarech na překapávanou kávu, topinkovačích, kompaktních troubách nebo fritézách.

Vaše aktivity v Evropě jsou jiné než na domácím trhu v USA. Tam je portfolio mnohem větší. Jakou pozici tam značka zaujímá? A jak se značka v Evropě prezentuje? Existují nějaké rozdíly?

Společnost Cuisinart je v USA lídrem na trhu s obrovskými tržními podíly v mnoha kategoriích. V Evropě je značka umístěna v horní části trhu, prodává inovativní spotřebiče s výrazným designem, používá kvalitní a trvanlivé materiály, které udělají dojem v každé kuchyni, a zároveň poskytuje náročným spotřebitelům rychlou účinnou pomoc při jejich každodenním vaření. Na zdejších trzích každopádně pracuje s výrazně menším portfoliem produktů, jak říkáte.

V jaké kategorii a na jakém trhu se vám podařilo získat pozici jasného lídra?

Ve Velké Británii máme výjimečnou pozici ve výrobnících zmrzliny, s více než 50% podílem na trhu.

Ovlivnily vás globální logistické problémy? Jaká je vaše logistická struktura v Evropě. Kde máte sklady?

Ano, stejně jako většina značek malých domácích spotřebičů jsme byli ovlivněni globálními logistickými otřesy. Bylo to ale hlavně z hlediska nákladů na dopravu. Díky práci, kterou odvedl náš logistický tým, jsme omezili dopady z hlediska dostupnosti a času přepravy. V Evropě máme dva sklady, jeden ve Francii a druhý v Anglii.

Ve vašem portfoliu jsme si všimli velmi odvážné produktové řady s názvem Cordless. Jedná se o několik typů mixérů bez kabelu, pouze na baterie. Společnosti KitchenAid a Braun představily bezdrátové tyčové mixéry již před několika lety, ale spotřebitelé na tento druh výrobků pravděpodobně nebyli připraveni. Myslíte si, že se od té doby přístup změnil? Jak jsou tyto výrobky úspěšné v západní Evropě?

V naší nabídce akumulátorových mixérů máme jeden smoothie mixér, tyčový mixér, ruční šlehač, mini sekáček a otvírák na víno. Když konkurence uváděla na trh dřívější řady, technologie možná nebyla úplně v pořádku. Nyní je však bezdrátová technologie všude, rozšiřuje se od mobilních telefonů přes elektrické nářadí až třeba po vysavače. Zkrátka do všech výrobků, kde je elektrický kabel omezením. Nemluvě o často stísněné evropské kuchyni, kde jsou zásuvky větším problémem než samotný kabel. Možnost vařit bez omezení délkou kabelu, který navíc často překáží, je skvělý zážitek. Zejména když je výkon zařízení srovnatelný s kabelovou verzí. Jsem přesvědčen, že kdo vyzkouší bezkabelový výrobek Cuisinart, nebude se chtít vrátit zpět k tradiční variantě.

Období pandemie vedlo k nebývalému rozvoji e-commerce. Po zrušení omezení se lidé v obrovském množství vrátili do kamenných obchodů. V segmentu malých domácích spotřebičů přesto hraje online prodej důležitější roli než kdykoli předtím. Jak k těmto kanálům přistupujete? Vaše výrobky jsou z prémiového segmentu, kde se fyzická prezentace výrobku zdá být stále velmi důležitá.

Oba kanály jsou pro nás důležité. V obchodech se snažíme zviditelnit značku prostřednictvím POSM, jako jsou svítidla, stojany a další prvky pozvedající prezentaci produktů. Co se týče elektronického obchodu, na trzích západní Evropy jsme již spustili vlastní e-shop a plánujeme tak učinit i v dalších zemích, kde se výrobky Cuisinart obchodují.

Nedávno jste otevřeli nový showroom Cuisinart v Paříži. Jaké služby tam nabízíte? A plánujete otevření dalších showroomů v Evropě?

Showroom Cuisinart je určen pouze pro profesionální použití a předvádění. Nachází se v naší centrále pro kontinentální Evropu a je otevřen našim zákazníkům pro prezentace výrobků a školení. Je to také místo, kde vznikají prezentační materiály ve 4 různých typech kuchyní, které zde máme k dispozici.

Název Cuisinart znamená doslova „kuchyňské umění“. Spolupracujete s nějakým slavným šéfkuchařem, pokud jde o propagaci značky a jejích výrobků?

Při prvním uvedení na trh v roce 2003 spolupracoval Cuisinart se světoznámým šéfkuchařem Paulem Bocusem, který nejenže podpořil značku a byl jejím ambasadorem, ale podílel se i na výběru výrobků a dokládal jejich kulinářskou úroveň. Od jeho smrti převzal tuto funkci náš interní šéfkuchař, protože se považujeme za značku vztahující se ke každodenním milovníkům dobrého jídla, tedy domácím kulinářským nadšencům, pro které by byl stín slavného šéfkuchaře s několika michelinskými hvězdami příliš vysokou laťkou.