Umělecké dílo na dvou kolech. Tak se již několik dekád hovoří o italských motocyklech MV Agusta. Nově ale díky společnosti Tauer Group můžete nabídku svých obchodů zpestřit výrazně dostupnějším zbožím této ikonické značky z Varese. Řeč je samozřejmě o elektrických koloběžkách. MV Agusta Rapido ORO je označení tohoto „state of the art“ výrobku, který je nyní dostupný i nám, běžným smrtelníkům. Navíc pro jízdu na této novince nepotřebujete řidičské oprávnění.
Tak jako mezi motocykly i mezi elektrickými koloběžkami naleznete stroje výkonnější, rychlejší, ale dovolíme si tvrdit, že rozhodně ne krásnější nebo atraktivnější, než jsou právě modely MV Agusta. Přesvědčit se o tom můžete při jejich jízdě nebo vás o tom budou přesvědčovat pohledy okolí, které se zkrátka od zlato-červeného stroje s ikonickým reflektorem jen stěží odtrhne!
Ačkoli má koloběžka „téměř“ standardní rozměry, od běžné produkce se liší v každém ohledu. Její výrazně profilovaný zlatý magneziový rám ve spojení s vysokým gumovým plátem na nášlapné desce, doplněný o široká (60cm) řídítka poskytující minimální, ale dostatečný průhyb, ale také bezdušové 10ˮ pláště přináší překvapivě komfortní jízdu. Jsme si jistí, že každý jezdec se při první jízdě zastaví a bude hledat skryté odpružení. To ale koloběžka nemá. Přesto jízdním projevem klame, nerovnosti příkladně „žehlí“ a nepříjemné drncání do těla nepřenáší.
Rozhodně se tedy nejedná o katalogově skládanou koloběžku, ale do posledního detailu promyšlený a propracovaný stroj. A právě na detailech tato novinka staví především. Komfortní 3,96ˮ barevný LCD displej s NFC čipem namísto zámku, velký designový kulatý světlomet odkazující na motocykly Brutale (doplněný výkonným LED na řídicí tyči), dvě semi-hydraulické kotoučové brzdy, vskutku skvostně tvarovaný zadní blatník s kulatým světlem, letmo uchycený podznačník nebo na první pohled těžko postřehnutelná rozdílná šíře úzkého předního (2,5ˮ) a širokého zadního (2,7ˮ) pláště, odkazují na motocyklový rodokmen značky. Překvapit proto nemůže ani poháněné zadní kolo.
Přesvědčivá je také řeč čísel. 500W motoru, ve špičce poskytujícímu až 1000 W s 24 Nm, dodává energii 48V baterie s 499,2 watthodinami, což zajistí až 50km dojezd. Maximální rychlost je omezena na u nás legálních 25 km/h. Hmotnost pro přenášení je stále příznivých 20 kg. O bezpečné zastavení se starají již zmiňované oddělené semi-hydraulické kotoučové brzdy, ve kterých lankovod z řídítek ovládá hydraulický třmen. Bezpečnosti také přispívají do koncovek umístitelné blikače, ostatní účastníky provozu informující o zamýšlené změně směru jízdy, které když neblikají, mohou svítit dopředu bíle a dozadu červeně. Samozřejmostí je pak Bluetooth konektivita, která do mobilního telefonu přenáší veškeré informace o stroji a umožní také jeho přenastavení.
Společnost Tauer Group a.s. zařazuje do svého portfolia tuto italskou prémiovou značku a rozšiřuje již existující sortiment e-koloběžek Aprilia, Ducati, Jeep nebo Lamborghini. Samozřejmostí u této východočeské společnosti je pak servisní zázemí na vysoké úrovni, které ve spolupráci s italskými techniky pro své stroje zajišťuje. Podle interních informací se však letos máme stále na co těšit. Tauer Group totiž zajistila již na červen také import nových strojů RedBull a NASA, které představíme v příštím vydání.