Nové produkty

zpět
Komerční sdělení
24.10.2024

Rowenta nám usnadňuje život už 140 let a nadále přináší plejádu užitečných inovací

Rowenta nám usnadňuje život už 140 let a nadále přináší plejádu užitečných inovací

Její kořeny sahají až do 19. století a už více než 100 let se věnuje segmentu malých spotřebičů, do nějž přinesla nespočet inovativních a technologicky zajímavých řešení. Od skromných počátků v německém Offenbachu urazila značka Rowenta opravdu dlouhou cestu. Ostatně letos neslaví pouze kulaté výročí od svého založení, ale také 50 let od uvedení svého vůbec prvního vysavače na trh.

Když v roce 1884 zakládal podnikatel a vynálezce Robert Weintraud společnost, již pojmenoval po sobě, nepochybně se mu ani nesnilo o tom, že z ní jednou vzejde globální značka s předním postavením v oblasti domácích spotřebičů. A nejde pouze o to, že firma postupně dosáhla mimořádných úspěchů. Vždyť na počátku se Weintraud soustředil na výrobu kovových produktů, pneumatik, psacích či toaletních potřeb, a dokonce stolních či klavírních lamp. Změnu v zaměření firmy přineslo rozšiřování elektrifikace, a tak už v roce 1913 zahájila svůj vzestup v oblasti malých domácích spotřebičů pro vytápění, vaření a osvětlení. V té době už nesla název Rowenta, který vznikl jako akronym ze jména zakladatele. Následující roky se nesly ve znamení velkého technického a technologického pokroku. Například v roce 1919 představila Rowenta svou první žehličku a rychlovarnou konvici. Velké rozšiřování portfolia nastalo především ve 30. a 40. letech, kdy byly uvedeny na trh první vařiče a kávovary Rowenta. Od 50. let pak přicházely na trh novinky velmi podobné zařízením, která známe dnes – termostatické žehličky s automatickým napařováním, topinkovače s nastavitelnými rošty, první vysoušeče vlasů, kulmy a konečně také vysavače. Ty nabídla v roce 1974 a od té doby jsou pevnou součástí jejího produktového katalogu.

1988 – nová kapitola v rodině Groupe SEB

Zcela nová etapa v historii značky se začala psát koncem 80. let, kdy se Rowenta spolu se svými osmi dceřinými společnostmi stala součástí francouzské firmy Groupe SEB. Pro Rowentu se jednalo o zásadní posun jak v oblasti technologické, tak obchodní. Postupně se ve skupině, kde najdete mimo jiné značky Tefal, KRUPS či WMF, z Rowenty stal specialista na oblasti osobní péče, úklidu a žehlení/napařování.

Pod taktovkou Groupe SEB vznikly některé ikonické produkty – například vysavač Super Bully s duální funkcí sání a mokrého úklidu (1990), trojúhelníkovitá podlahová hubice Delta System (1997) či řada extrémně tichých vysavačů Silent Force (2007), s níž pracuje značka dodnes. Samozřejmě nechybělo ani množství inovativních výrobků v dalších kategoriích, jako je epilace, péče o vlasy či žehlení textilu.

Podlahová hubice Delta.

Udržitelnost i díky opravitelnosti

V roce 2003 přijala Rowenta, stejně jako zbytek skupiny Groupe SEB, průkopnický přístup k udržitelnosti a snížila dopad svých výrobků na životní prostředí během celého jejich životního cyklu. To zahrnovalo energetickou účinnost od návrhu až po použití, stejně jako výrobky, které jsou stále více recyklovatelné a navržené tak, aby vydržely a daly se opravovat. Poslední jmenovaná vlastnost se stala pro Groupe SEB, a tudíž i značku Rowenta skutečně klíčovým aspektem. Firma nejprve ohlásila garanci opravitelnosti většiny svých produktů po dobu 10 let. Krátce nato došlo dokonce ke zvýšení na 15 let, což Groupe SEB odlišuje od většiny producentů a značek malých domácích spotřebičů na trhu.

V roce 2004 vytvořil designér Jasper Morrison brunch set, který byl v roce 2005 získal prestižní ocenění Observeur du Design.

Klíčové novinky Rowenta

Robotické vysavače ve tvaru písmene D

Zcela nová generace robotických vysavačů Rowenta dorazila na trh v průběhu letošního jara a posouvá v této kategorii značku do vyššího středního segmentu. Rowenta X-Plorer 240+ AI se chlubí jak praktičtějším tvarem, tak využitím umělé inteligence. Upuštění od kulatého tvaru robotu vede ke zvýšení účinnosti vysávání podél stěn a zvětšení rotačního kartáče cca o 33 %, což urychluje úklid. Umělá inteligence je pak v kombinaci s integrovaným systémem kamer a senzorů využita k přesnější detekci předmětů a jejich rozeznání. Robot tak nenamotá povalující se kabel ani nevrazí do zvířecí misky s vodou. Zmínit pak ještě musíme sací výkon až 8 000 Pa a vibrační mop schopný odstranit i zaschlé skvrny. Na trh jsou dodávány jak modely s vysýpací základnou, tak bez ní.

Tyčové aku vysavače z evropské výroby

Přímo ve francouzském závodě ve městě Vernon vznikají nové modely aku vysavačů X-Force Flex 13.60 Auto. V dané kategorii se jedná o vůbec první vysavače Rowenta, které jsou vyráběny na starém kontinentu. A čím zaujmou? Například nízkou hmotností (ruční jednotka má pouze 1,6 kg), provedením s ohebnou trubkou či podlahovou hubicí s LED osvětlením a automatickou detekcí typu podlahy. Hubice je až o 20 % účinnější než starší typ dodávaný s vysavači X-Force Flex 12.60. Vysavače disponují sacím výkonem až 150 AW a filtrací s až 99,99% účinností. Uživatelé také ocení snadné vysypávání nádoby na prach – nově pouhým stiskem tlačítka. Jednotlivé modely se od sebe liší i dodávaným příslušenstvím, které je u značky Rowenta vždy nadstandardně pestré. Jednou z důležitých novinek je aktivní hubice Aerospin Aqua, která slouží k mokrému vytírání podlah pomocí dvou rotačních kartáčů.

Podlahová myčka s oddělenými nádržkami a bočním kartáčkem

Poměrně mladá kategorie mokrých vysavačů s funkcí aktivního vytírání podlahy a oddělenými nádržkami na čistou a špinavou vodu dynamicky roste. Rowenta reaguje na zájem spotřebitelů uvedením modelu X-Clean 4, který řeší jeden zásadní neduh většiny přístrojů na trhu – čištění podél zdí. Díky integrovanému bočnímu kartáčku si i s tímto úkolem přístroj poradí. X-Clean 4 vydrží na jedno nabití v chodu až 50 minut a nebude postrádat ani funkci automatického čištění.

A Rowenta bude v uvádění inovativních produktů samozřejmě nadále pokračovat. Další klíčovou novinku představí značka již v příštím čísle SELLu v kategorii péče o vlasy.

www.rowenta.cz