Magazín SELL vyrazil již potřetí na největší americký veletrh kuchyní a koupelen do Las Vegas. Kitchen and Bath Industry Show alias KBIS přivítal množství domácích i zahraničních značek včetně těch z prémiového segmentu. Na co vše jsme na veletrhu narazili? Dozvíte se v naší foto a video reportáži přímo z místa.
Americká značka Café patří mezi naše velmi oblíbené, protože se v široké nabídce trhu vymyká svou hravou barvitou image a neotřelými koncepcemi spotřebičů. Zde například dvojitá trouba tvořená v podstatě dvěma spojenými spotřebiči s jedním ovládacím panelem v podobě barevného dotykového displeje. Jak můžete vidět, horní trouba má moderní „francouzská“ dvířka a dvojitý ventilátor – jeden se nachází na zadní stěně, druhý ve stropě.
Tradiční americká značka, kterou v roce 2016 koupil korejský Samsung, u nás v Česku nepůsobí. Usoudili jsme, že bude zajímavější zařadit ji než samotný Samsung, o jehož produktech píšeme běžně. Dacor přivezl do Vegas dávkovač vína využívající argonovou atmosféru, která udrží otevřené víno svěží až po dobu 60 dnů. Dále zde byly k vidění luxusní bezmadlové vestavné lednice či dvojitá trouba.
Mezi další novinky pak patřil luxusní sporák s matnou indukční deskou, která je odolnější proti poškrábání.
O čínském producentovi spotřebičů zacílených na náročnější spotřebitele jsme psali už v rámci reportáže z loňského ročníku KBIS. A i tehdy se text věnoval vestavné shora plněné myčce nádobí. Fotile ji ale od loňska vylepšil. Jednak nabízí variantu spojenou do jednoho produktu se dřezem a jednak přidal výrobku další funkci – vedle mytí nádobí umí myčka účinně a šetrně omývat ovoce a zeleninu.
Exkluzivní video reportáž z největšího severoamerického veletrhu kuchyní a koupelen.
Značku Profile vytvořila firma GE Appliances jako svůj projekt zaměřený na realizaci neotřelých nápadů a inovací. Loni jsme o značce psali v kontextu s domácí udírnou, kterou lze používat v uzavřených prostorách, tedy i v běžné kuchyni. Letos nás v expozici zaujala tato pračkosušička cílená s ohledem na své rozměry na americký trh. Na trhu se vymyká tím, že používá výrazně větší tepelné čerpadlo a extra výkonný ventilátor, takže sušení prádla je až několikanásobně rychlejší. Plnou náplň vypere a usuší za 2 hodiny 12 minut, samotné sušení netrvá ani hodinu. Díky použití tepelného čerpadla je ale výrazně úspornější.
V expozici superprémiové značky, kterou vlastní americký Whirlpool, dominovaly dvě věci. Jednak to byly indukční varné desky s integrovaným odsavačem, navržené ve spolupráci s německou značkou BORA, a jednak unikátní povrchové úpravy dvířek lednic, které můžete vidět na fotce. Vedle již prodávané kůže přibyly nyní povrchy vytvořené ve spolupráci se švýcarskou firmou Nature Squared, která je vyrábí z neotřelých materiálů, jako jsou schránky mušlí či vaječné skořápky. Firma tyto materiály vykupuje ze skládek a od firem zabývajících se odpady.
U této značky nás překvapil především její první plnoautomatický kávovar s barevným displejem. Bohužel byl vystavený za sklem a nemohli jsme si ho prohlédnout zblízka.
Expozici ovšem dominovaly velké domácí spotřebiče – prezentovány byly jak nové barevné varianty, tak možnost dokoupit odlišné barvy otočných voličů a madel trub.
Na stánku korejského LG jsme viděli většinu věcí, která již byla prezentovány zkraje ledna na veletrhu CES. Všimli jsme si zde ale jedné novinky v podobě aktivního žehlicího prkna s integrovaným parním generátorem. Jedná se v zásadě o koncept, s nímž na trhu prorazila především švýcarská značka Laurastar. LG každopádně kráčí zcela jiným směrem, pokud jde o design výrobku.
Že vám tato značka vůbec nic neříká? Nedivíme se, protože byla představena právě na letošním veletrhu KBIS. Stojí za ní korejské LG, na což jsme se museli na místě doptat, protože z prezentace ani webu to nevyplývá. LG se evidentně snaží SKS prezentovat jako samostatný subjekt. Za zkratkou SKS se skrývá Signature Kitchen Suite, což už zní povědomě – většina z vás si nepochybně vzpomene na prémiovou řadu LG Signature. SKS z ní pochopitelně vychází. Vedle standardních spotřebičů ukázala ve Vegas i koncept skryté indukční desky v pracovní ploše kuchyně. Zatím její zástupci jen zjišťovali zájem ze strany obchodníků. V Evropě již tuto koncepci uvedly na trh značky Gaggenau a Novy.
Italský výrobce měl ve Vegas nadstandardně velkou výstavní plochu a američtí reselleři jevili o jeho produkty nemalý zájem. Zástupci firmy nás upozornili na vstup firmy do zcela nového segmentu vestavných elektrických grilů, určených jak do vnitřních kuchyní, tak letních kuchyní a pergol. Grily, dostupné ve třech rozměrech, budou uvedeny v Evropě na trh v polovině roku. Vyznačují se vysoce prémiovým provedením z kvalitní oceli. Navrženy jsou, aby odolaly i slanému mořskému vzduchu.
Další superprémiovou značkou, která si navíc zakládá na tom, že vyrábí spotřebiče profesionální úrovně pro domácnosti, je True Residential, zkráceně jen True. Firma má v nabídce chladničky, mrazáky a vinotéky včetně modelů s prosklenými dvířky či úpravou pro použití ve venkovních kuchyních (včetně přímořských oblastí). Nabízí také velké množství rozměrů spotřebičů, které lze různě kombinovat. Novinkou je, že v její nabídce přibyly některé barevné varianty a také madla, která jsou vyrobena ze dřeva. Doposud byla madla pouze nerezová. Kromě kompresorů si veškeré komponenty vyrábí firma sama.
Poměrně novou kategorií je pak pro značku True segment vestavných venkovních grilů, kde nabízí modely různých velikostí i designu. Všechny mají společné, že jsou vyrobeny z vysoce kvalitního nerezu.
Turecký Vestel se evidentně, vlastně celkem neskrývaně, inspiroval u italské firmy Smeg, která dodává na trh unikátní designová provedení svých spotřebičů od Dolce & Gabbana. Vestel se spojil s úspěšnou tureckou designérkou Aslı Filintou, která stojí za extravagantní vnější úpravou retro kolekce, jejíž součástí je například lednice, varná konvice či topinkovač.
Autor: Lubor Jarkovský
Fotky a video: Boleslav Svoboda