SELL: ŘÍJEN 2014 - page 3

začala nám kávová sezona, která se poměrně pevně pojí s předvánočním trhem
apříchodemsychravýchpodzimníchdnů. Přestoženěkteréznačkyvoblasti automatů
na espreso hodily víceméně flintu do žita a vzdaly se jakýchkoliv snah být důstojnou
konkurencí společnosti De’Longhi, jsou naštěstí na trhu stále ti, kdo se nevzdávají
ao zákazníkabojovat chtějí. Překotnější vývoj všakpřesto vnímámhlavně vpoměrně
specifickém kapslovém segmentu, kde se po stránce komunikace a marketingu
angažuje aktivně více hráčů. Snad díky tomu získá tento trh větší dynamiku, protože
dlouhou dobu působil celkem staticky. Náznakem určitých změn pro mě je to, kdo
má zájem prostřednictvím SELLu komunikovat své vize, strategie a produktové
portfolio do trhu. Když zalistuji v rok dva starých číslech zaměřených na kávovary,
vidím jen stabilní dlouholetépartnery a firmy s jasnou vizí, cona trhupodnikat. To se
nyní změnilo a firem, které mají zájem se na trhu hlasitěji prezentovat, přibylo, což
bylo vidět také v nedávném speciálu Káva a kávovary, vydaném 20. října v deníku
E15. Samozřejmě si nemyslím, že by lídři trhu automatů či kapslových systémůměli
o své pozice výhledově přijít, ale vnímám, že jejich konkurenti pracují v současnosti
mnohem systematičtěji a promyšleněji, aby měli na trhu své pevné místo. A to mě
těší, jelikož výsledkemmůžebýt jen zlepšení služebpro zákazníkyacelkově zdravější
konkurenční prostředí. Snadnastolený trend vydrží i nadále.
Příjemné čtení přeje
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...56
Powered by FlippingBook