Při svém loňském vstupu do Česka avizovaly značky Shark a Ninja frontový úder na trh malých domácích spotřebičů a prezentovaly smělé plány, jejichž cílem bylo ukrojit nemalý díl koláče trhu. Když však v dalších týdnech a měsících nenásledovaly žádné větší komunikační aktivity, začali si profesionálové z oboru spotřebičů přirozeně klást otázky, zda se v plánech americké firmy, respektive jejího maďarského distributora SN-CEE Bravo Kft. něco nezměnilo. Nyní přichází zpráva, že country manažer Stanislav Brázda, který vedl vstup SharkNinja na český a slovenský trh, firmu po vzájemné dohodě opustil.
Brázda nám tento fakt telefonicky potvrdil, ale s odkazem na podepsanou dohodu o mlčenlivosti ho odmítl jakkoliv blíže komentovat. Aktuálně se snažíme zjistit informace z dalších zdrojů a tématu SharkNinja se budeme věnovat za necelý měsíc v dalším vydání magazínu SELL.
Očekávání českého trhu od americké firmy, která se stala v sektoru malých spotřebičů jakýmsi zjevením nejen díky neobvykle rychlému růstu v USA i západní Evropě, ale také díky inovativní strategii v oblasti vývoje a komunikace, byla a jsou nadále mimořádně velká. Její dosavadní působení v našem regionu ale tato očekávání zatím nenaplnilo. Projekt se s ohledem na odchod Stanislava Brázdy evidentně nachází ve fázi úprav a přehodnocení přístupu k trhu.
Stanislav Brázda