Nové produkty

zpět
Komerční sdělení
07.11.2024

Blaupunkt oslavil na IFA 100 let

Blaupunkt oslavil na IFA 100 let

Je příznačné, že firma, která byla roku 1924 založena v Berlíně, vznikla na stejném místě a ve stejném roce jako jeden z nejslavnějších technologických veletrhů světa. A je o to příznačnější, že si právě na této akci připomínala svou pestrou stoletou historii. Přestože se toho mnoho změnilo a značku Blaupunkt v současnosti používá vícero firem v rámci zakoupené licence, není překvapivé, že expozici na berlínském výstavišti dominovaly televizory.

Stánek Blaupunkt nešlo při procházení hal prakticky minout – byl totiž chytře rozdělen na tři části, mezi nimiž byla dvojice uliček, kudy proudily davy k dalším výstavním plochám. A i kdyby někoho třeba nové televize nezajímaly, lidé se minimálně zastavovali u vystavených historických výrobků Blaupunkt v jednom z průchodů. Nás zaujal hlavně 7palcový přenosný televizor z roku 1970. Posléze už jsme se ale věnovali samozřejmě novinkám, které nám představil sám Alex Viazlo, majitel a generální ředitel společnosti Union Distribution, která vlastní na značku Blaupunkt licenci v kategorii televizorů, monitorů a příslušenství.

Hvězdou mezi televizory Blaupunkt byl samozřejmě model OLED 65 OLED ART TV s displejem vsazeným do kompletně průhledného skla a stojanem tvořícím soundbar a základnu s audio a video vstupy včetně HDMI 2.1. Televizor zobrazuje 8,29 milionu barev a disponuje kontrastem 1 000 000 : 1.

Velká pozornost byla věnována i technologii Mini LED, která je zajímavou (a levnější) alternativou OLED. Mini LED s velkým množstvím stmívacích zón se pyšní velmi dobrým zobrazením černé barvy. Blaupunkt měl v expozici také QLED modely či cenově velmi dostupné LED televizory. Značka sází hlavně na operační systémy Google TV a Android TV, nicméně má ve svém portfoliu i modely se systémem Tizen, webOS či Roku. Různé platformy nasazuje na vybrané trhy podle preferencí lokálních zákazníků.

Vedle televizorů bylo na místě také množství reproduktorů a soundbarů včetně celého domácího kina Dolby Atmos, tvořeného nenápadnými satelity. Audio produkty dodává na trh další společnost, která zakoupila licenci na značku Blaupunkt v této kategorii. S Union Distribution ale spolupracuje – výsledkem jsou například designově sladěné soundbary a televizory.

Z audio výrobků nás zaujal ještě tento osobní systém bezdrátových reproduktorů – uživatel si ho dá na krk, takže při večerním sledování televize neruší zbytek rodiny. Výhodou oproti sluchátkům je, že slyší okolní zvuky a může komunikovat s okolím.

Velký důraz je v poslední době u Blaupunktu kladen na herní monitory a televizory s vysokou obnovovací frekvencí i technologií VRR (variabilní snímkovací frekvence). V případě monitorů je výhodou to, že mají operační systém a lze je používat pro sledování obsahu streamovacích služeb. V dětském pokoji tak zastanou jak roli počítačového monitoru, tak televizoru, i když nemají tuner.