Nové produkty

zpět
Komerční sdělení
30.04.2025

Legendární značka Thomson se vrátila v plné síle. Televizory pro evropské trhy produkuje v Maďarsku

Legendární značka Thomson se vrátila v plné síle. Televizory pro evropské trhy produkuje v Maďarsku

Přestože se magazín SELL zaměřuje prioritně na trh domácích spotřebičů, pozvánku na nedávnou velkolepou prezentační akci slavné značky Thomson jsme nemohli odmítnout. V minulosti patřila mezi velmi silné hráče také u nás a její návrat na trh je o to zajímavější, že své televizory v Evropě nejen designuje, ale také je na kontinentu produkuje.

Že to Thomson myslí se získáním solidních tržních podílů nejen na evropských trzích vážně, dala firma najevo už tím, že sezvala novináře a obchodní partnery z 35 zemí světa a uspořádala prezentaci na mimořádně prestižní adrese – ve Vídeňské státní opeře. Pokud si někteří z vás říkají, že je značka Thomson spojená s čínským TCL, tak vězte, že tomu tak není. Čas, kdy Thomson sloužil čínské korporaci jako prémiový brand pro otevření trhu, je ten tam. Vlastník značky totiž před pár lety vypsal nový tender a ten vyhrála pro kategorie televizorů a streamingových zařízení rakouská firma StreamView. V prosinci 2023 se objevily zprávy o tom, že StreamView přestává používat značku Nokia (kterou také licencovala) a plně se soustředí na značku Thomson. Zhruba v té době dala do pohybu projekt „Thomson Renew“, jehož cílem bylo vrátit značce pozici adekvátní její historii a mnoha úspěchům.

Za klíčový aspekt aktuální renesance Thomsonu lze považovat to, že za ním stojí evropská společnost s lokálním vývojem a výrobními závody v Maďarsku a Turecku. V době zvýšeného globálního napětí i problematických vztahů Evropy s Čínou to je věc, na kterou mohou mnozí zákazníci slyšet. Thomson ke svému portfoliu poutá pozornost ale jinak – například řadou televizorů v netypické bílé barvě, modely se systémem Google 5.0 a TiVo, který je navržen tak, aby chytrý televizor zvládli ovládat i starší či méně technicky zdatní lidé, a v neposlední řadě přímo ve Vídni oznámenou GO Collection. V této řadě najdete hned několik typů produktů, které spojuje jedna věc – mobilita.

Nová řada Thomson GO

  • Go TV – 32" přenosná Android TV s vestavěnou baterií pro bezdrátové sledování a streamování kdekoli v domácnosti.
  • Go Plus – 32" dotyková 4K obrazovka na pojízdném stojanu s baterií, fungující jako TV, tablet nebo mobilní pracovní stanice.
  • Go CAST – ultra kompaktní adaptér, který promění jakoukoli obrazovku na Smart TV s Google TV.
  • Go Project VEGA – přenosný Full HD projektor s Google TV a baterií, umožňující promítání až 100" obrazu.
  • Go Project SIRIUS – prémiový laserový projektor s Google TV, ultra krátkou projekční vzdáleností a baterií pro flexibilní promítání.

Nejrychleji rostoucí značka v Evropě

Ačkoliv představovala obnova této tradiční evropské značky v sektoru, jemuž dominují korejské a čínské firmy s „téměř neomezenými rozpočty“, nemalé obchodní riziko, zakladatel a generální ředitel společnosti StreamView Khaled Debs své nadšení pro celý projekt dokázal přenést nejen na svůj tehdejší tým, ale také spoustu bývalých zaměstnanců původní firmy Thomson. Někteří z nich se tak ke značce po letech vrátili a poskytli své bohaté zkušenosti na její cestě v návratu na trh. A dokázal zcela evidentně nadchnout také mnohé obchodní partnery, protože v některých zemích stihla nebývale rychle obsadit viditelné pozice a začala se objevovat v monitoringu GfK. Aktuálně se také pyšní pozicí nejrychleji rostoucí značky v segmentu televizorů.

Z vídeňské prezentace jsme odjížděli nejenom se spoustou informací o nových produktech, ale především s vědomím, že za návratem Thomsonu na trh je velmi seriózní a navíc velká investice. O slavné francouzské značce se tak na trhu se spotřební elektronikou bude od teď ještě víc hovořit.

Pavel Koutenský: Thomson má robustní evropskou strukturu. Česku bude věnována adekvátní pozornost

Během prezentační akce ve Vídeňské státní opeře jsme měli možnost krátce hovořit i s country manažerem značky pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Pavel Koutenský, který v minulosti pro původní Thomson pracoval, chce dostat značku znovu do povědomí českých spotřebitelů.

S jakou strukturou se vracíte na trh? Respektive jakou strukturu fungování máte v tomto regionu a konkrétně v Česku?

Centrála firmy pro celý svět je ve Vídni, kde máme i backoffice. Podpora pro aktivity značky na jednotlivých trzích je ze strany firmy každopádně mimořádná. Pro Česko, Slovensko a Maďarsko máme dedikovaný marketingový tým a plnou administrativně-obchodní podporu. Navíc přímo generální ředitel společnosti Khaled Debs se osobně účastní mnohých jednání včetně těch s obchodními partnery na lokální úrovni. Takový přístup u společnosti s globální působností není určitě běžný a je velmi přínosný pro flexibilitu rozhodování.

Jaké máte cíle pro letošní rok? V jakých kanálech budou televizory zpočátku v prodeji?

Expanze a rozšíření našich produktů napříč retailem a e-commerce. U mnohých velkých prodejců jsme již zalistovaní, s dalšími probíhají jednání. Produkty každopádně budou široce dostupné a leckde budou i fyzicky vystaveny.

Zatím nabízíte televizory a případně další produkty z kategorií audio a video. Máte v plánu portfolio ještě dál rozšiřovat?

Ano, portfolio se určitě bude ještě rozšiřovat. Například do kategorie audia, kde nabídneme do budoucna soundbary. To, co zde vidíte dnes, je opravdu jen začátek.