Chorvatská distribuční společnost chce zintenzivnit své obchodní aktivity v České republice. Vůbec poprvé ve své třicetileté historii vytvořila na našem trhu lokální pozici, a to head of sales pro Česko, na kterou v červenci nastoupil Jakub Říha. Bývalý generální ředitel lokálního zastoupení Amica či šéf divize TV/AV ve společnosti Samsung má za úkol etablovat na zdejším trhu především značky VIVAX a MS Energy.
Společnost M SAN Grupa, založená v roce 1995, je významným evropským distributorem s velmi silnou pozicí zejména v zemích jihovýchodní Evropy. Postupně ale expanduje do dalších částí kontinentu i mimo něj. Od svého vzniku se firma vypracovala v nejvýznamnější IT a CE obchodní skupinu v regionu s více než 970 kmenovými zaměstnanci a příjmy dosahujícími téměř 430 milionů eur. Kromě distribuce produktů světových značek se společnost věnuje i rozvoji vlastních značek, jako jsou MS Energy, zaměřená na e-mobilitu, MSGW (počítače) a VIVAX (spotřební elektronika, domácí spotřebiče a klimatizace).
Významnou součástí portfolia M SAN Grupy je již zmíněná značka VIVAX, která je na chorvatském trhu přítomna od roku 2004 a dnes nabízí přes 300 různých produktů. Značka se chlubí zejména svou výrobou LED televizorů v Chorvatsku, konkrétně ve výrobním závodě v Rugvici, který byl spuštěn v roce 2013. Výrobní kapacita dosahuje ročně 240 000 televizorů, které se vyznačují důrazem na kvalitu a potřeby spotřebitele. Zároveň samozřejmě splňují veškeré normy a certifikace Evropské unie. Kromě spotřební elektroniky má VIVAX ambice na českém trhu také v kategorii domácích spotřebičů, a to jak velkých, tak malých. Dále také produkty z kategorií smart hodinek a audio.

Jakub Říha, Head of Sales CZ, M SAN Grupa
Jakub Říha je prvním lokálním zaměstnancem chorvatské firmy, přičemž lze očekávat, že by se do budoucna mohl zdejší tým rozrůst. Úkolem Říhy je dostat výrobky vlastních značek M SAN Grupa do nabídek prodejců napříč trhem a prodejními kanály a položit základy pro stabilní a dlouhodobé tuzemské obchodní aktivity. Produkty VIVAX i MS Energy se na zdejším trhu sice už objevovaly, ale bez stabilního lokálního zázemí a dlouhodobé strategie pro Českou republiku. Z pohledu trhu domácích spotřebičů je pochopitelně důležitá hlavně značka VIVAX společně s novým a především stabilním distribučním modelem. Nyní bude i naše redakce věnovat více pozornosti v kontextu nástupu Jakuba Říhy do M SAN Grupa.