Téma

17.09.2025

Jakub Říha vede od července obchodní aktivity M SAN Grupa v Česku. Potenciál vidí jak ve spotřebičích a televizorech VIVAX, tak i v e-mobilitě.

Jakub Říha vede od července obchodní aktivity M SAN Grupa v Česku. Potenciál vidí jak ve spotřebičích a televizorech VIVAX, tak i v e-mobilitě.

Chorvatská distribuční společnost chce zintenzivnit své obchodní aktivity v České republice. Vůbec poprvé ve své třicetileté historii vytvořila na našem trhu lokální pozici, a to head of sales pro Česko, na kterou v červenci nastoupil Jakub Říha. Bývalý generální ředitel lokálního zastoupení Amica či šéf divize TV/AV ve společnosti Samsung má za úkol etablovat na zdejším trhu především značky VIVAX a MS Energy.

Společnost M SAN Grupa, založená v roce 1995, je významným evropským distributorem s velmi silnou pozicí zejména v zemích jihovýchodní Evropy. Postupně ale expanduje do dalších částí kontinentu i mimo něj. Od svého vzniku se firma vypracovala v nejvýznamnější IT a CE obchodní skupinu v regionu s více než 970 kmenovými zaměstnanci a příjmy dosahujícími téměř 430 milionů eur. Kromě distribuce produktů světových značek se společnost věnuje i rozvoji vlastních značek, jako jsou MS Energy, zaměřená na e-mobilitu, MSGW (počítače) a VIVAX (spotřební elektronika, domácí spotřebiče a klimatizace).

VIVAX chce posilovat na českém trhu

Významnou součástí portfolia M SAN Grupy je již zmíněná značka VIVAX, která je na chorvatském trhu přítomna od roku 2004 a dnes nabízí přes 300 různých produktů. Značka se chlubí zejména svou výrobou LED televizorů v Chorvatsku, konkrétně ve výrobním závodě v Rugvici, který byl spuštěn v roce 2013. Výrobní kapacita dosahuje ročně 240 000 televizorů, které se vyznačují důrazem na kvalitu a potřeby spotřebitele. Zároveň samozřejmě splňují veškeré normy a certifikace Evropské unie. Kromě spotřební elektroniky má VIVAX ambice na českém trhu také v kategorii domácích spotřebičů, a to jak velkých, tak malých. Dále také produkty z kategorií smart hodinek a audio.

Jakub Říha, Head of Sales CZ, M SAN Grupa

Tuzemská struktura

Jakub Říha je prvním lokálním zaměstnancem chorvatské firmy, přičemž lze očekávat, že by se do budoucna mohl zdejší tým rozrůst. Úkolem Říhy je dostat výrobky vlastních značek M SAN Grupa do nabídek prodejců napříč trhem a prodejními kanály a položit základy pro stabilní a dlouhodobé tuzemské obchodní aktivity. Produkty VIVAX i MS Energy se na zdejším trhu sice už objevovaly, ale bez stabilního lokálního zázemí a dlouhodobé strategie pro Českou republiku. Z pohledu trhu domácích spotřebičů je pochopitelně důležitá hlavně značka VIVAX společně s novým a především stabilním distribučním modelem. Nyní bude i naše redakce věnovat více pozornosti v kontextu nástupu Jakuba Říhy do M SAN Grupa.