SELL: Červen 2015 - page 16

Chladničky
smrazákemdole
Souboj o zákazníka
se letospřiostřuje
V letošním roce uvádí nové modely
či zcela nové řady chladniček velké
množství výrobců. Někteří chtějí získat
zpět část trhu, jiní ještě víceposílit. Pak
jsou ti, kdo vyloženě dohánějí náskok
konkurence v energetických třídách
avýbavě.Spolusvelmi pozitivnímvývojem
české ekonomiky i rychlejším tempem
růstutrhusvelkýmidomácímispotřebiči
přichází doba, kdy svou šanci navýšit
prodejevidí snadvšichni výrobci.
Asi nejvýraznější zahájení prodeje nových chladniček letošního
jara má společnost Whirlpool, což je vidět jak v tomto vydání
SELLu, taknedávném speciálu „Uchovávánípotravin“, který jsme
připravovali prodeníkE15, ale i vmnoha dalšíchkomunikačních
kanálech.Od řadySupremeNoFrost siWhirlpool slibujeopravdu
hodně. Nejenže chce dobýt část ztracených pozic, ale věří si na
posílení. Současně máme informace, že s novým chlazením při-
jde v druhé polovině roku také značka Bauknecht a novinky má
připravenykuvedení iHotpoint a Indesit, přičemž jejich „launch“
zdrželaprobíhající akvizice.
Další velkou firmou s novými modely chladniček je švédský
Electrolux, který ovšem neprovedl tak zásadní obměnu portfolia
jako Whirlpool. Přesto má firma v tomto segmentu své zájmy,
protože jí ve prospěchdravých korejských značek klesl v hodnotě
prodejů tržní podíl také.
Dlouhodobě potom rostou hodnoty prodejů turecké značce
BEKO, která dosáhla loni užna pozici trojky českého trhu. Letos
napodzimpak svůj růst podpoří uvedenímnovýchmodelů chlad-
niček, jejichžprototypy jsme viděli nabrněnskémdealerskémdnu
společnosti (více informací na str. 8).
Své nemalé zájmymá na trhu chladniček samozřejmě němec-
ká společnost BSH – ta představila letos několik novýchmode-
lů včetně designově povedeného modelu CoolClassic, podrobně
představenéhona stranách22 a 23.
Velkého růstu, často na úkor tradičních značek, dosahují
korejské firmy Samsung a LG, hlavně první jmenovaná, která je
ve volně stojícím segmentu v hodnotě prodejů jasnou jedničkou
českého trhu. LG také roste, nicméně má zatím poměrně malý
tržní podíl. Celkově jsou aleKorejci pro tradiční výrobce na trhu
chlazení velkou hrozbou a současné zavádění nových modelů
nebo celých řad s velmi nízkou spotřebou, nadstandardní výbavou
a zajímavýmdesignemprávě ze strany zavedených značek je reak-
cí na vývoj posledních let. Tématu se věnuje i šéfredaktor SELLu
ve své úvazena straně 40.
Technologické trendy
U jednotlivých výrobců vnímáme snahy cílit novinky na nároč-
nější zákazníky, kterým nestačí jen statické chlazení a mražení.
I v cenověpoměrnědostupnékategorii jednesužběžnouvýbavou
NoFrost a zásuvka s nižší teplotou. Když si zákazník připlatí pár
tisíc navíc, můžemít chladničku s regulovanou vlhkostí a pravou
nulovouzónou.Zkomunikacefirem takmizí ještěpředlonidomi-
nující téma energetické třídy a převládá téma kvality uchovávání
potravin a prodloužení jejich čerstvosti. Jde o logický krok, pro-
tože za hranici třídy A+++ se v případě chladniček už moc dál
jít nedá, zatímnejnižší dosaženouhodnotou se podle dostupných
informací stálepyšní společnostLG. JejíTotalNoFrost chladnič-
kaGBB530NSCQE spotřebuje ročně 132 kWh a je ještě o 20%
úspornější nežmodely třídyA+++. Zařazeno je v tomto přehledu
celkem16kombinovaných chladniček smrazákemdole.
12
SKUPINAVÝROBKŮ•CHLADNIČKYSMRAZÁKEMDOLE
12•Sell •Červen2015
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...60
Powered by FlippingBook