SELL: 03 / 2023

DE’LONGHI PROCHÁZÍ ZÁSADNÍ TRANSFORMACÍ O personálních a strukturálních změnách v clusteru informuje jeho šéf Jakub Gawronski CHYSTÁ SE MIDEA KOUPIT ELECTROLUX? Čínský obr potvrdil veřejně svůj zájem. Přinášíme podrobnou analýzu možného obchodu FAVIA DAY 2023 Chuchelská tradice přilákala víc vystavovatelů než loni VELKÉ POHYBY TRŽNÍCH PODÍLŮ NA TRHU LEDNIC Útlum e-commerce a zájem o levnější řešení odnáší řada firem SEZNAM SPUSTÍ PŘÍŠTÍ ROK SVŮJ MARKETPLACE Na platformě Zboží.cz můžete už nyní využít nové možnosti rozšířených popisků SELL 3/2023 JEDINÝ ČESKÝ B2B MAGAZÍN O TRHU S DOMÁCÍMI SPOTŘEBIČI – 15 LET NA TRHU Parní generátory Braun Rekordní výkon a oceněná ergonomie osloví i vaše zákazníky Jakub Gawronski Vojtěch Poleno Kdy se dočkáme růstu? TRH POKRAČUJE MEZIROČNĚ V POKLESU. TRPÍ HLAVNĚ E-SHOPY A ZNAČKY S TĚŽIŠTĚM PRODEJŮ VE STŘEDNÍM SEGMENTU LIEBHERR NA CESTÁCH Letošní Roadshow zavítala v Česku a na Slovensku do 10 měst PŘICHÁZÍ DOBA MARKETPLACEOVÁ Cenová eroze a ohrožení pozic lokálních e-shopů visí ve vzduchu SKUPINY VÝROBKŮ Parní generátory Nadstandardní chladničky Tyčové mixéry

Nový mlýnek Product Recognising Grinder (P.R.G.) automaticky nastaví stupeň mletí podle zvolené kávové speciality. Poprvé je nyní možné připravovat horké speciality i speciality Cold-Brew metodou přípravy espressa. Vychutnejte si nyní kávu zcela novým způsobem. JURA — If you love coffee. jura.com Káva čerstvě namletá, nikoli z kapsle. hot & cold pro kávové speciality Nový kávovar Z10

v době, kdy čtete tyto řádky, pomalu uplynulo 15 let od chvíle, kdy začal na českém trhu vycházet magazín SELL. Jelikož jsem už před dvěma lety sepsal takové nostalgické ohlédnutí, nebudu se zde pouštět do nějakých sáhodlouhých výletů do minulosti, natož se brodit dojímavým patosem. Výročí jsme před pár dny oslavili za účasti asi většiny špiček branže domácích spotřebičů, konkrétně dorazilo do restaurace Červený Jelen v Praze skoro 70 lidí, což vypovídá o tom, kam SELL za těch 15 let dokráčel, víc než tisíc slov. Co bych ale chtěl říci vám všem, kteří nás pravidelně čtete, je prosté díky. Odezva na naše články, komentáře a analýzy je rok od roku silnější. Díky vydávání obsahu časopisu i ve formě webových článků a jejich sdílení na LinkedInu se také ukazuje, že nás za pomoci stále vyspělejších překladačů čtou i zástupci firem ze zahraničí. Konkrétní ohlas všech čtenářů a velmi blízká komunikace naší redakce se stovkami lidí z oboru nám pomáhá se posouvat vpřed. SELL se totiž za ty roky stal takovým kolektivním dílem – podílí se na něm majorita trhu, která už před pár lety pochopila, že spolupráce s námi není o inzerci, ale komunikaci. A proto ono prosté díky. Bez vás všech by to nešlo. Ani bez těch, kteří náš obsah jen konzumují a následně o něm diskutují s kolegy či obchodními partnery. To vše přispívá k tomu, že SELL kráčí dál bez ohledu na to, zda trh roste, nebo klesá. Když opustím téma našeho výročí, nemůžu se nezastavit u asi největšího tématu posledních týdnů – pokuta antimonopolního úřadu pro firmu FAST. Nechci se vůbec vyjadřovat k tomuto konkrétnímu případu, spíš obecně. Už celé roky vedu pravidelně o mechanismech trhu a cenách se spoustou insiderů živé diskuse. Od loňského zásahu ÚOHS v Electroluxu jich celkem logicky přibylo. Jak těch 15 let trh domácích spotřebičů zblízka sleduji, nemůžu si pomoct, ale nastavení evropské legislativy mi nepřijde optimální. Rozumím snaze zajistit férové podmínky pro konkurenční boj. Na druhou stranu se mi nepozdává situace, kdy zejména velcí prodejci vyvíjejí tlak na značky ohledně „podseknutých“ cen ze strany nějakých malých hráčů. Postih hrozí značkám, nikoliv těm, kdo se dožadují „nápravy“. A tlak ze strany některých resellerů není malý. Často visí ve vzduchu i hrozba vylistování daného „podseknutého“ produktu. Značky jsou tedy často tlačeny do velmi nekomfortní pozice, aby platnou legislativu porušovaly. Ocitají se doslova mezi mlýnskými kameny – na jedné straně stojí významný odběratel nespokojený s poklesem ceny určitého výrobku, na druhé ÚOHS, který o sobě dal za poslední rok a půl již několikrát vědět. Na trhu tak vládne nervozita a strach, což byznysu rozhodně neprospívá. A ve výsledku ani spotřebitelům, protože nižší ziskovost na straně firem výhledově nemůže vést k ničemu jinému než snížení úrovně služeb, které lidem i obchodním partnerům zajišťují. Ať už jsou to samotné značky, nebo prodejci. VÁŽENÍ ČTENÁŘI, Lubor Jarkovský šéfredaktor

www.solight.cz Thule Batohy, brašny a zavazadla vysoké kvality Slavná švédská značka se dlouhá desetiletí soustředila na příslušenství pro automobily, například pro převoz lyží, ale v roce 2010 vstoupila také do segmentu zavazadel a batohů. Od té doby si již na trhu vydobyla pozici dodavatele vysoce kvalitního vybavení jak pro pohyb ve městě, tak pro cestování či pro pobyt v přírodě. Subterra Chytré cestování Prostorné kufry na kolečkách včetně modelů, které splňují podmínky pro příruční zavazadla, jsou vhodné pro širokou skupinu zákazníků. Ocení je i manažeři díky chytře řešenému úložnému prostoru. A například model Subterra Wheeled Duffel lze dokonce rozdělit na dvě nezávislá cestovní zavazadla. Odolná konstrukce, skvělá manévrovatelnost a několik typů zavazadel na výběr, to je řada Thule Subterra. Crossover 2 Na odolnosti a zabezpečení záleží Mimořádně kvalitní zpracování, odolné materiály i zabezpečené (RFID blokované) kapsy jsou devízami řady Crossover. Za pozornost stojí i jejich tuhá teleskopická držadla s hladkým vysouváním a zasouváním. Pestrá nabídka značek a produktů v distribuci Solight Holding Solight není jen Dyson. Distribuční specialista zastupuje na českém i slovenském trhu několik světových značek včetně švédského Thule, specialisty na síťové adaptéry Skross a další. A samozřejmě nabízí i své vlastní výrobky značky Solight.

Aion100% vyrobeno z recyklovaných materiálů Žádný greenwashing, ale skutečně ekologičtější zavazadla reprezentuje tato řada s kufry, batohy i taškami, které jsou ze 100 % vyrobeny z recyklovaných materiálů. Přitom si zachovávají vysokou odolnost, jsou voděodolné a mají povrchovou úpravu, díky které odpuzují vlhkost i špínu. Fotobatohy Thule Pro všechny vášnivé fotografy, kteří hledají dokonalou ochranu pro svou zrcadlovku nebo bezzrcadlovku v džungli, na horách, ve městě i v poušti, má Thule hned několik modelů batohů. Najdete v nich místo nejen pro samotný fotoaparát, ale také pro další příslušenství včetně objektivů a věci osobní potřeby na cesty. Netřeba snad dodávat, že ochrání veškerý obsah i před rozmary počasí. Cyklistické batohy a brašny Plánujete v létě šlápnout pořádně do pedálů a vydat se na delší cestu u nás či jinde ve světě? Vám přijde nepochybně vhod pestrá nabídka cyklistických brašen a batohů. Co se týče batohů, neočekávejte jen sportovní modely na dovolenou. Thule nabízí i varianty pro ty, kdo se rozhodli dojíždět do práce na kole a potřebují batoh, který nebude dělat ostudu v kanceláři nebo na obchodní schůzce. Brašny a pouzdra na notebooky Většina z vás nejspíš do práce nedojíždí na kole. Notebook ale máme dnes všichni. Ať už jde o modely od Applu, nebo jiných značek, najdete v katalogu Thule mimořádně pestrou paletu brašen, pouzder i batohů určených pro notebooky a tablety. Skross Švýcarská značka, kterou si asi většina lidí pojí s cestovními adaptéry, je proslavená po celém světě. Často se s ní setkáváme v obchodech na letištích. Kromě adaptérů do zásuvek se specializuje ještě na výrobu USB kabelů a adaptérů, nabíječek do auta a výkonných powerbank. Case Logic Výrobce brašen a pouzder na elektroniku, zejména notebooky a tablety, je stálicí českého a slovenského trhu. Mezi speciality, kterými se značka zapsala do historie, patří pouzdra na CD a DVD, která nabízí dodnes, a nadále i pouzdra na fotoaparáty a nově na externí pevné disky. AgfaPhoto Klasické tužkové, ale i specializované baterie včetně méně standardních nebo dobíjecí nabízí značka AgfaPhoto. Dyson Britský vynálezce bezsáčkových cyklonových vysavačů změnil nejen trh s touto úklidovou technikou, ale také svět péče o krásu. Pro objednávky jeho výrobků kontaktujte firmu Solight Holding.

LET is a pending or registered trademark of Electrolux Home Products, Inc. and used under a license from Electrolux Home Products, Inc. Nové technologie pro delší čerstvost potravin 201 cm Více o znacce na www.philco.cz 101 l 266 l NoFrost Double & -15 °C 41 dB Super Cool Fresh Maxi 101 l 230 l -15 °C & Super Cool Fresh Maxi NoFrost Double 41 dB PCD 3602 ENFDX / PCD 3602 ENF Kombinovaná chladnička • IonFresh • SuperCool • SuperFreeze • Antibakteriální těsnění a madlo • Nulový náběh dveří • Rozměry (V × Š × H): 201 × 60 × 66 cm PCD 3242 ENFX Kombinovaná chladnička • Double NoFrost • FrostProtection • LED osvětlení • SuperCool • SuperFreeze • Rozměry (V × Š × H): 186,3 × 60 × 66 cm Více info? 15.990,- SAP 40042514 16.990,- SAP 40042515 13.990,- SAP 40042512

Vestavné chlazení 123 cm 177 cm 177 cm 177 cm 122,6 cm 178,5 cm 177 cm Ceny v tomto katalogu jsou uvedeny v Kč včetně DPH a jsou pouze informativní. Výši prodejních cen spotřebičů stanoví prodejci. K cenám bude připočítán recyklační poplatek (RP) - chladničky, mrazničky, vinotéky s kompresorem - 203,28 Kč. Philco si vyhrazuje právo na změnu některých technických parametrů bez předchozího upozornění. Chyby a omyly v textu, cenách, technické specifikaci vyhrazeny. Zaregistrujte svou pračku, pračku se sušičkou nebo myčku Philco do 14 dnů od zakoupení na www.philco.cz/sluzby a získejte k zákonné záruce dalších 36 měsíců pozáručního servisu spotřebičů zdarma. Více informací o spotřebičích Philco naleznete na www.philco.cz PCN 17732 EBI Vestavná kombinovaná chladnička s mrazničkou • FreshStore • MaxiFresh • Elektronické ovládání • LED osvětlení • Aktivní ventilátor • Klimatická třída N/T • Rozměry (V × Š × H): 177 × 54 × 54,5 cm PFN 1772 EBI Vestavná mraznička • LED osvětlení • Světelný alarm • Výrobník ledu • Automatické odmrazování • Systém pevných dveří Door on Door • Klimatická třída T/SN • Rozměry (V × Š × H): 177 × 54 × 54,5 cm PTB 120 FBU Vestavná chladnička s mrazákem • Displej a dotykové ovládání • SuperFreeze • Systém pevných dveří door on door • Rozměry (V × Š × H): 81,8 × 59,5 × 54,5 cm PTF 953 FBU Vestavný šuplíkový mrazák • Senzorické řízení provozu • SuperFreeze • Možnost otočení dveří • Systém pevných dveří door on door • Rozměry (V × Š × H): 81,8 × 59,5 × 54,5 cm PTB 12232 BI Vestavná chladnička s mrazákem •Elektronické ovládání • Systém posuvných dveří • Klimatická třída ST • Rozměry (V × Š × H): 123 × 54 × 54 cm PTL 1772 EBI Vestavná monoklimatická chladnička • Elektronické ovládání • LED osvětlení • Aktivní ventilátor vzduchu • Systém pevných dveří Door on Door • Výklopný šuplík v mrazáku • Klimatická třída N/T • Rozměry (V × Š × H): 177 × 54 × 54,5 cm PTL 12232 BI Vestavná monoklimatická chladnička • Elektronické ovládání • Automatické odmrazování • Možnost otočení dveří • Klimatická třída N/ST • Systém posuvných dveří • Rozměry výrobku (V × Š × H): 122,6 × 54 × 54 cm PTL 138 EBU Vestavná monoklimatická chladnička • Displej a dotykové ovládání • Alarm dveří • Systém pevných dveří door on door • Rozměry (V × Š × H): 81,8 × 59,5 × 54,5 cm PC 17832 BI Vestavná kombinovaná chladnička s mrazničkou • Elektronické ovládání • Možnost otočení dveří • Systém posuvných dveří • Invertorový motor • Klimatická třída N/ST • Rozměry (V × Š × H): 178,5 × 54 × 54 cm PCN 17742 EBI Vestavná kombinovaná chladnička s mrazničkou • Elektronické ovládání • LED osvětlení • Aktivní ventilátor • Klimatická třída N/T • Rozměry (V × Š × H): 177 × 54 × 54 cm NO FROST NO FROST SUPER REŽIM INVERTOR 14 l 167 l NO FROST 63 l 180 l 197 l 199 l 39 dB 70 l 179 l 85 l 145 l 41 dB 40 dB 39 dB 39 dB 17 l 104 l 39 dB Super Freeze 97 l 39 dB Super Freeze 41 dB Senzorické řízení Senzorické řízení SMART REŽIM Super Cool 138 l 37 dB Super Cool Senzorické řízení Super Cool Super Freeze SMART REŽIM NO FROST Super Cool LED 295 l 39 dB Senzorické řízení Super Cool AirFlow Multi LED Senzorické řízení 4 šuplíky v mrazničce 81,8 cm 81,8 cm 81,8 cm 16.990,- SAP 40042504 19.990,- SAP 40042506 18.490,- SAP 40042507 10.490,- SAP 43002993 10.990,- SAP 40043233 9.990,- SAP 40043234 10.490,- SAP 43002992 10.990,- SAP 40046340 13.990,- SAP 43002991 17.990,- SAP 40042505

PCD 3241 FNF Kombinovaná chladnička • LED osvětlení • FrostProtection • Zásuvka na zeleninu s regulací vlhkosti • Antibakteriální těsnění a madlo • Rozměry (V × Š × H): 186 × 59,5 × 65 cm 39 dB LED PTL 1302 W Jednodvéřová chladnička • Možnost otočení dveří • Skleněné police • Přihrádka na ovoce a zeleninu • Rozměry (V × Š × H): 84,5 × 55,3 × 57,4 cm 131 l 40 dB LED Kombinované chladničky Jednodvéřové chladničky 40 dB 40 dB Otočení dveří Otočení dveří NoFrost LED 84,5 cm 84,5 cm 84,5 cm LED 42 dB LOW FROST LOW FROST -15 °C & Super Cool Fresh Maxi NoFrost Double 41 dB Super Freeze LED Otočení dveří 40 dB LED 41 l 163 l 40 dB 134 l LED Otočení dveří LED 12 l 68 l 41 dB PCS 2641 FNX Kombinovaná chladnička • NoFrost • Antibakteriální těsnění a madlo • Rozměry (V × Š × H): 180 × 54 × 59,5 cm PCS 2862 EX Kombinovaná chladnička • Antibakteriální těsnění a madlo • LED osvětlení • Rozměry (V × Š × H): 180 × 54 × 59,5 cm PCS 2861 F Kombinovaná chladnička • Antibakteriální těsnění a madlo • LED osvětlení • Rozměry (V × Š × H): 180 × 54 × 59,5 cm PT 204 E Kombinovaná chladnička • Skleněné police s nastavitelnou výškou • 3 dveřní poličky • Přihrádka na ovoce a zeleninu • Možnost otočení dveří • Rozměry (V × Š × H): 143 × 55 × 55 cm PTL 2352 Jednodvéřová chladnička • Vnitřní osvětlení • Možnost otočení dveří • Rozměry (V × Š × H):142 × 55 × 55 cm 142 cm PTB 80 F Jednodvéřová chladnička • 3× dveřní police • 4 hvězdičkový mrazák**** • Rozměry (V × Š × H): 84,5 × 47,5 × 44,5 cm PTL 131 D Jednodvéřová chladnička • SuperCool • Skleněné police • 3 dveřní poličky • Přihrádka na ovoce a zeleninu • Elektronické ovládání • Rozměry (V × Š × H): 84,5 × 56 × 57,5 cm 12.990,- SAP 40042517 11.490,- SAP 40042516 10.490,- SAP 40042519 9.490,- SAP 40042509 6.990,- SAP 40042087 Šířka 55 cm 8.990,- SAP 40036699 7.990,- SAP 40042535 5.990,- SAP 40041358 4.990,- SAP 40044905

6.990,- SAP 40044337 PCF 198 F Joker Truhlicový mrazák s funkcí chlazení i mrazení • Rozsah teplot od +10 až do -28 °C • Mrazicí výkon 9 kg/24 hod. • Klimatická třída N/SN/ST/T • Košík na potraviny • Rozměry (V × Š × H): 85 × 81,6 × 55 cm PCF 308/254/198 DFPI Truhlicový mrazák s FrostProtection • Invertorový kompresor • SuperFreeze • LED osvětlení • Otočná kolečka • Voděodolný displej • Zámek víka Vinotéky Mrazáky LED 93 l 86,4 cm 41 dB Otočení dveří Super Freeze 41 dB 232 l Otočení dveří 39 dB 41 dB Chlazení -15 °C INVERTOR Super Freeze 308 l PTL 93 F Jednodvéřová chladnička • 3× dveřní police • Přihrádka na ovoce a zeleninu • Rozměry (V × Š × H): 86,4 × 47,2 × 44,6 cm PSL 40 F CUBE Jednodvéřová chladnička • Police ve dveřích na láhev 2 l • Drátěné police • Rozměry (V × Š × H): 51 × 44 × 47 cm 51 cm PSB 401 W Cube / PSB 401 X Cube / PSB 401 B Cube Chladnička s výparníkem • Mechanické ovládání • Dveřní poličky • Barva nerez / bílá / černá • Rozměry (V × Š × H): 51 × 44 × 47 cm 51 cm 163 cm PF 2272 Šuplíkový mrazák • 6× zásuvka • 1× XXL zásuvka • Rozměry (V × Š × H): 163 × 60 × 60 cm PTF 862 Šuplíkový mrazák • Možnost otočení dveří • 3× zásuvka • Rozměry (V × Š × H): 84,5 × 55,3 × 57,4 cm 84,5 cm Otočení dveří 39 dB 40 l Otočení dveří 39 dB PW 12 KF Jednozónová vinotéka • Rozsah teploty 5 až 18 °C • LED osvětlení • Displej • Dřevěné police • Senzorické řízení • Automatické odmrazování • Zámek • Rozměry (V x Š x H): 79,5 x 25,2 x 45 cm PW 15 KF Jednozónová vinotéka • Rozsah teploty 5 až 18°C • LED osvětlení • Displej • Senzorické řízení • Automatické odmrazování • Zámek • Rozměry (V x Š x H): 68,5 x 34,5 x 45 cm 4.790,- SAP 40044906 2.990,- SAP 40042084 3.290,- SAP 40041408 SAP 40041409 SAP 40041410 13.990,- SAP 40035179 6.990,- SAP 40040776 12× 45 dB Kompresorové chlazeni 5.290,- SAP 40043271 15× 41 dB Kompresorové chlazeni 5.490,- SAP 40043386 11.990,- SAP 40046522 10.990,- SAP 40046521 9.990,- SAP 40046490

Obsah 3/2023 3 Editorial 4 Pestrá nabídka značek a produktů v distribuci Solight Holding 8 Novinky Sage uvede v září nový model kávovaru 9 Tauer Group zařazuje do nabídky nové elektrokoloběžky legendární italské značky 10 Novinky a video Martina Křižáková prezentuje zásadní novinky Haier 11 Seznamte se s unikátním vakuovacím systémem Airtender. Novinku už můžete objednávat pro své obchody 12 Novinky a video Nejvýkonnější parní generátor na trhu? Ověřili jsme schopnosti Braun CareStyle 7 Pro 14 Zdejší cluster De’Longhi prochází klíčovými strukturálními změnami, informuje Jakub Gawronski v exkluzivním rozhovoru 16 Braun CareStyle 7 a 7 Pro Nejvýkonnější parní generátory Braun 20 Skupina výrobků Parní generátory 21 Nové pračky a sušičky ECG. Cenově dostupná cesta k moderním funkcím 23 Domácí polévka snadno a rychle 24 Univerzální bateriová platforma Kärcher Ukliďte dílnu, prořežte stromy, zalijte záhony a nejen to! 26 Ve světě vládnou online tržiště. Specifický český trh pro ně může být oříškem 28 Technologie a inovace, které hledají na trhu těžko konkurenci 30 Favia Day na vlně nostalgie 34 La Specialista Maestro Cold Brew jako z kavárny. Připravené doma za 5 minut 26 30 14

36 59 66 36 Schyluje se k další akvizici? Midea potvrdila, že má zájem o Electrolux, který se však prý staví k obchodu rezervovaně 39 Případová studie Testuj.to Testování kamery zvýšilo její prodeje o desítky procent 40 Chladničky Haier Cube 90 Series 7 Dopřejte si chlazení ušité na míru vašim potřebám 42 Skupina výrobků Nadstandardní chladničky 45 Beko 10 cm navíc, které znamenají mnohem více prostoru 53 Philco Tohle léto objevíte Ameriku i vy! 56 Prémiová chladicí řešení Whirlpool – od čtyřdveřových „amerik“ po extra tiché kombinace či 69cm vestavby 58 Ekonomický bulletin Inspired Home Show v novém, ÚOHS pokutoval FAST… 59 Kamion Liebherr vyrazil napříč Českem a Slovenskem. Roadshow 2023 měla 10 zastávek 60 Čističky vzduchu Dyson zajistí perfektní výsledky v každém prostoru 62 Pokles trhu spotřebičů zpomaluje. Dolů ho ale nadále táhnou šetřící spotřebitelé, postcovidová nasycenost i e-shopy 64 Nový kuchyňský robot Severin Výkonný, robustní a cenově dostupný 66 Vojtěch Poleno, Zboží.cz: Posouváme práci s rozšířenými popisky, příští rok spustíme Seznam Marketplace 67 Catler Celá kuchyně v jednom hrnci 70 Skupina výrobků Tyčové mixéry 71 Repairsys: Vyřešíme dovozcům, prodejcům a výrobcům záruční i pozáruční servis 75 Fritujte chytře. Se smart horkovzdušnými fritézami Rohnson 76 Cuisinart Ať žije zdravé vaření! 79 Food procesor Philco Zpracuje úrodu a pomůže vám s vařením VYDAVATEL • MAMURI HUNGARY KFT. • ZODPOVĚDNÝ VYDAVATEL JEDNATEL SPOLEČNOSTI MAMURI HUNGARY KFT. • ŠÉFREDAKTOR LUBOR JARKOVSKÝ • REDAKTOŘI • VLASTIMIL RŮŽIČKA • JINDŘICH LAUSCHMANN • VIDEO • BOLESLAV SVOBODA • KOREKTOR • JAROSLAV TESAŘ • FOTO ARCHIVY VÝROBCŮ • GRAFIKA • TAMÁS VIG • REDAKCE • VIŠŇOVÁ 12, PRAHA 4, 140 00 • TELEFON • +420 777 166 495 • EMAIL • INFO@REDEDITIONS.CZ WEB • WWW.REDEDITIONS.CZ • DISTRIBUCE V ČR • SEND PŘEDPLATNÉ, S.R.O. TISKÁRNA • PRE-PRESS & PRESS STUDIO, JAKUB KUBŮ, ČESKÁ REPUBLIKA • ISSN ISSN 1786-6782 • EV 16/08

8 8 • Sell • 3/2023 NOVINKY A VIDEO VIDEO https://bit.ly/brevilletouch Podívejte se na prezentační video nového kávovaru – v Austrálii a na dalších trzích mimo Evropu se prodává pod značkou Breville. V září dorazí na trh nový kávovar Sage pro náročnější zákazníky. Co nabídne? Loni na podzim rozšířila značka svou nabídku kávovarů o model The Barista Express Impress (SES876BSS) se zjednodušeným pěchováním pomocí páky. Po pomletí zrn uživatel páku na boku kávovaru stlačí a provede upěchování místo toho, aby použil tradiční tamper. Cenově dostupnější model se dočká v září vyspělejšího a dražšího bratříčka v podobě The Barista Touch Impress, který již firma uvedla pod značkou Breville například na svém domácím australském trhu. Stroj přichází s velmi podobným postupem přípravy kávy – tedy pěchováním pomocí páky na boku kávovaru, následným nasazením filtru na hlavu kávovaru a spuštěním extrakce. Čím se tedy liší? V první řadě to je nahrazení standardního tlačítkového ovládání barevným dotykovým displejem, který uživatele provází celou přípravou, podobně jako tomu je u již několik let prodávané vlajkové lodě The Oracle Touch. V případě The Barista Touch Impress se po výběru druhu nápoje displej rozdělí na tři oddíly – mletí/pěchování, extrakce kávy a pěnění mléka. Displej pomáhá uživateli s přípravou zobrazováním průběhu a indikací splněných kroků. Nejdůležitější inovace se ovšem u tohoto modelu týká přípravy mléčné pěny, u níž se začíná Sage výrazněji soustředit na mléčné alternativy. Kávovar nabídne automatizované pěnění s parní tryskou, která má v sobě integrovaný teploměr. S tímto systémem už jsme se setkali u The Oracle Touch. Zde jde ale Sage ještě o něco dál, protože nově umožňuje nastavení pěnění podle typu mléka, respektive mléčné alternativy. Vybírat lze z běžného mléka nebo mandlového, ovesného či sójového. Na displeji kávovar uživateli poradí, kam umístit pro daný typ mléka parní trysku a jaké množství mléka použít. Celý tento nový systém nazvaný Auto MilQ by se měl postupně dostat do dalších nových modelů Sage. Český distributor značky, firma FAST ČR, potvrdil naší redakci plánované uvedení The Barista Touch Impress na září letošního roku, a to ve stříbrném (nerezovém) provedení. Zda bude k dispozici i černá, není ještě jisté. Doporučená prodejní cena kávovaru by se měla pohybovat okolo 33 000 Kč.

Tauer Group zařazuje do nabídky nové elektrokoloběžky legendární italské značky Umělecké dílo na dvou kolech. Tak se již několik dekád hovoří o italských motocyklech MV Agusta. Nově ale díky společnosti Tauer Group můžete nabídku svých obchodů zpestřit výrazně dostupnějším zbožím této ikonické značky z Varese. Řeč je samozřejmě o elektrických koloběžkách. MV Agusta Rapido ORO je označení tohoto„state of the art“ výrobku, který je nyní dostupný i nám, běžným smrtelníkům. Navíc pro jízdu na této novince nepotřebujete řidičské oprávnění. Tak jako mezi motocykly i mezi elektrickými koloběžkami naleznete stroje výkonnější, rychlejší, ale dovolíme si tvrdit, že rozhodně ne krásnější nebo atraktivnější, než jsou právě modely MV Agusta. Přesvědčit se o tom můžete při jejich jízdě nebo vás o tom budou přesvědčovat pohledy okolí, které se zkrátka od zlato-červeného stroje s ikonickým reflektorem jen stěží odtrhne! Ačkoli má koloběžka„téměř“ standardní rozměry, od běžné produkce se liší v každém ohledu. Její výrazně profilovaný zlatý magneziový rám ve spojení s vysokým gumovým plátem na nášlapné desce, doplněný o široká (60cm) řídítka poskytující minimální, ale dostatečný průhyb, ale také bezdušové 10“ pláště přináší překvapivě komfortní jízdu. Jsme si jistí, že každý jezdec se při první jízdě zastaví a bude hledat skryté odpružení. To ale koloběžka nemá. Přesto jízdním projevem klame, nerovnosti příkladně„žehlí“ a nepříjemné drncání do těla nepřenáší. Rozhodně se tedy nejedná o katalogově skládanou koloběžku, ale do posledního detailu promyšlený a propracovaný stroj. A právě na detailech tato novinka staví především. Komfortní 3,96“ barevný LCD displej s NFC čipem namísto zámku, velký designový kulatý světlomet odkazující na motocykly Brutale (doplněný výkonným LED na řídicí tyči), dvě semi-hydraulické kotoučové brzdy, vskutku skvostně tvarovaný zadní blatník s kulatým světlem, letmo uchycený podznačník nebo na první pohled těžko postřehnutelná rozdílná šíře úzkého předního (2,5“) a širokého zadního (2,7“) pláště, odkazují na motocyklový rodokmen značky. Překvapit proto nemůže ani poháněné zadní kolo. Přesvědčivá je také řeč čísel. 500W motoru, ve špičce poskytujícímu až 1000 W s 24 Nm, dodává energii 48V baterie s 499,2 watthodinami, což zajistí až 50km dojezd. Maximální rychlost je omezena na u nás legálních 25 km/h. Hmotnost pro přenášení je stále příznivých 20 kg. O bezpečné zastavení se starají již zmiňované oddělené semi-hydraulické kotoučové brzdy, ve kterých lankovod z řídítek ovládá hydraulický třmen. Bezpečnosti také přispívají do koncovek umístitelné blikače, ostatní účastníky provozu informující o zamýšlené změně směru jízdy, které když neblikají, mohou svítit dopředu bíle a dozadu červeně. Samozřejmostí je pak Bluetooth konektivita, která do mobilního telefonu přenáší veškeré informace o stroji a umožní také jeho přenastavení. Společnost Tauer Group a.s. zařazuje do svého portfolia tuto italskou prémiovou značku a rozšiřuje již existující sortiment e-koloběžek Aprilia, Ducati, Jeep nebo Lamborghini. Samozřejmostí u této východočeské společnosti je pak servisní zázemí na vysoké úrovni, které ve spolupráci s italskými techniky pro své stroje zajišťuje. Podle interních informací se však letos máme stále na co těšit. Tauer Group totiž zajistila již na červen také import nových strojů RedBull a NASA, které představíme v příštím vydání. www.e-depo.cz

10NOVINKY A VIDEO VIDEO https://bit.ly/SuperDrum Znovu jsme zavítali do showroomu značky Haier, kam jsme se přišli tentokrát podívat na dvě zásadní novinky – jedinečnou pračkosušičku SuperDrum a luxusní čtyřdveřovou lednici Cube 90 Series 7. Proč stojí tyto produkty za pozornost? Podívejte se na našem video. Laurastar se prezentovala na šanghajském veletrhu AWE2023 Největší asijský veletrh domácích spotřebičů a elektroniky přivítal letos nespočet značek. Ve stovkách vystavovatelů nechyběla ani švýcarská Laurastar, jak naši redakci informoval její výhradní český distributor BaSys CS. Velký důraz byl kladen především na nejnovější přírůstek do portfolia Laurastar, výkonný hygienický napařovač IZZI PLUS, který je unikátní svou koncepcí vycházející z parních generátorů se základnou vybavenou bojlerem. Díky tomu nabízí mimořádně silný parní výstup – navíc páru přehřívá až na 150 °C. Díky tomu likviduje až 99,999 % bakterií, virů a plísní a 100 % roztočů a dalších škůdců. Návštěvníci AW2023 si mohli napařovač na místě vyzkoušet, stejně jako další produkty Laurastar včetně sofistikovaných žehlicích systémů. 10 • Sell • 3/2023

Seznamte se s unikátním vakuovacím systémem Airtender. Novinku už můžete objednávat pro své obchody Společnost Traminal oznámila začátkem května navázání spolupráce s nizozemskou značkou Airtender, která na sebe strhávala v poslední době pozornost na světových veletrzích. Airtender není obyčejné vakuovací řešení, jakých známe desítky. Zapomeňte na odsávání vzduchu ze sáčků a jejich svařování přístroji, které jsou si podobné jako vejce vejci. Airtender pracuje s vakuem jinak, kreativně, chytře a především velmi prakticky. A navíc u něho nejde jen o odsávání vzduchu, jak se dozvíte v následujícím textu. Vakuovací nádoba z jakékoliv sklenice Primárním účelem systému Airtender je přinést do vaší domácnosti možnost uchovávat potraviny, kávu či další věci ve vakuu, což pochopitelně prodlužuje jejich čerstvost. V případě kávy zamezí, aby ztratila své aroma. Něco takového už tu dávno je, řeknete si, a budete mít pravdu. Airtender ovšem přichází s řešením umožňujícím vytvořit vakuovací nádobu z běžné zavařovací či jiné sklenice s kovovým víčkem. Pomocí dodávaného nástroje ve víčku jednoduše vytvoříte otvor, nasadíte vakuovací zátku Nanostopper a pomocí pumpičky odsajete vzduch. Na výběr máte cenově dostupnější a kompaktnější ruční model nebo elektricky napájený. Zátka Nanostopper navíc indikuje, zda jste odsáli dostatek vzduchu. Použít ji můžete také přímo v lahvích vína. Otevřené víno po odsátí vzduchu vydrží až 5× déle v bezvadném stavu, než když do něho jen vrátíte původní zátku a dáte do lednice. Provzdušnění vína i koktejl Sekundárně lze používat systém Airtender k provzdušnění vína a jiných nápojů. Velmi jednoduše například připravíte drinky obsahující vaječný bílek. K tomuto účelu slouží nástavec Aerator obsahující mikrofiltr. Během několika vteřin s ním vytvoříte miliony bublinek vzduchu, což umocňuje jak aroma, tak chuť. Vakuovací systém Airtender objednávejte u společnosti Traminal. www.traminal.cz

12 12 • Sell • 3/2023 NOVINKY A VIDEO VIDEO https://bit.ly/BraunCareStyle Který parní generátor dosahuje aktuálně nejvyšší hodnoty konstantního výstupu páry? Je to nový Braun CareStyle 7, jehož přednosti a funkce nám představila a názorně ukázala Veronika Kuřinová, brand manažerka Braun pro Česko a Slovensko. Dyson představil novinky v čele s novým robotem a mokrým vysavačem Největší novinkou v nedávné prezentaci byla druhá generace robotického vysavače Dyson. První nazvaná Dyson 360 Eye se na náš trh ani nedostala a velký úspěch v zemích, kde prodávána byla, nesklidila. Od výrazně inovované verze Dyson 360 Vis Nav si britský výrobce slibuje, že se mu podaří na trhu robotů etablovat a stát se silným konkurentem zavedených značek. Firma slibuje především dvojnásobný sací výkon ve srovnání s nejvýkonnějšími konkurenty a vyspělejší systém navigace využívající 26 senzorů. Zda se na trhu prosadí i bez vysýpací základny a funkce mopu, je otázkou. Uvedení na český trh nelze v blízké budoucnosti každopádně očekávat. Z našeho pohledu jsou tak mnohem zajímavější další představené novinky. Jako například vůbec první „mokré“ vysavače Dyson. Modely V15 Detect Submarine a V12 Detect Slim Submarine budou dodávány vedle standardní podlahové hubice také se speciální hubicí Submarine, která z nich učiní vytírač podlah. Přímo v hubici se nachází 300ml nádržka na čistou vodu a separátní nádržka na vodu špinavou. Hubice nebude bohužel kompatibilní se stávajícími suchými vysavači. Za pozornost určitě stojí i další generace tyčových aku vysavačů Dyson nazvaná příznačně Gen5detect. Nově totiž používá motor Hyperdymium páté generace, který je menší, rychlejší a výkonnější. Výčet novinek uzavírá čistička vzduchu Big+Quiet Formaldehyde. Jedná se o extra velký model určený do rozlehlejších bytů a domů. K dispozici bude i varianta cílená na kanceláře a další komerční prostory. Všechny představené novinky kromě robotu by měly být v budoucnu uvedeny na český trh. Český distributor značky Dyson, společnost Solight Holding, naší redakci tuto informaci potvrdil. Kdy se produktů dočkáme, ale nemohla v tuto chvíli upřesnit.

Sledujte nás @ecgelectrocz ecg.cz /ecg.cz /ecgelectro OBJEVTE NAŠI ŘADU PRAČEK A SUŠIČEK

14 14 • Sell • 3/2023 Začněme aktuálně nejžhavějším tématem, kterým jsou personální změny v české pobočce. V únoru odešel Stanislav Brázda, za kterého jste přímou náhradu nakonec nehledali. Místo toho se trochu změnila struktura. Jakým způsobem? A proč? Abych byl upřímný, o hledání jeho náhrady jsme uvažovali, ale pak jsme si ve firmě řekli, že máme velmi silný lokální tým, který si zaslouží zachovat. V české pobočce je spousta velmi loajálních lidí pracujících pro De’Longhi mnoho let. Rostli se společností a společnost s nimi. Takže nakonec nebyl důvod hledat externě. Situaci jsme vyřešili reorganizací týmu. Adéla Shejbalová, která zastávala pozici brand director pro Braun na úrovni clusteru, přešla na pozici national key account manager, což je vlastně náhrada za Stanislava Brázdu. I když název této pozice je trochu jiný. A pokud jde o Stanislavův odchod, naše výsledky za rok 2022 byly pod očekáváním. Musím přiznat, že naši konkurenti si vedli lépe, a to si vyžádalo změnu. Měli bychom očekávat ještě nějaké další personální změny? Ano, protože od března byl náš cluster rozšířen o Ukrajinu a v důsledku toho jsme byli nuceni učinit ještě další změny. S platností od 1. května 2023 byla Dana Jirsíková, jeden z našich domácích talentů, povýšena na ředitelku komunikace pro Česko a Slovensko. Jedná se o prvek naší nové strategie, která spočívá v zachování plně lokálního obchodu a komunikace na jednotlivých trzích s logistikou a trade marketingem řízeným v rámci clusteru. Jsem velmi rád, že klíčové pozice v naší lokální české organizaci povedou naše dva místní talenty – Adéla a Dana. Zdá se, že jde o velkou strukturální změnu. Určitě se nedotýká jen personální, ale i obchodní stránky vaší společnosti, že? Myslím, že jsou věci, které je třeba řešit na lokální úrovni, a věci, které je třeba řešit na úrovni clusteru. Dodavatelský řetězec by měl být řešen na úrovni clusteru, protože je to efektivnější a hospodárnější. Nepotřebujete provozovat sedm skladů po celém regionu. Na druhou stranu tvorba cen, sortimentu, forecasting a také marketing by se měly řešit na místní úrovni, protože potřebujeme reagovat na potřeby místního trhu. Zdejší cluster dosud tvořily tři země – Česká republika, Polsko a Slovensko. Zmínil jste, že je v něm nově také Ukrajina. Jak probíhá obchod v této zemi, jejíž část je sužována ruskou invazí? Možná vás to překvapí vzhledem k tomu, co denně vidíme ve zprávách, ale náš ukrajinský obchod se rozvíjí nad očekávání. Loni po zahájení invaze se vše logicky zastavilo. Většina ukrajinského obyvatelstva ale žije relativně normálně, v rámci možností. Pouze území na východě je plně zasaženo válkou. My jsme samozřejmě místní tým udrželi. Rodina De’Longhi se už loni rozhodla, že bude všem vyplácet mzdy minimálně do února 2023, včetně těch, kteří mají externí kontrakt. Hned na začátku války jsme evakuovali 25 lidí do Polska – naše zaměstnankyně s dětmi, případně partnerky nebo manželky našich mužských kolegů. Máte v Kyjevě místní zastoupení a kanceláře? Ano, máme. Popravdě to byl samotný ukrajinský tým, který přišel s návrhem na obnovení činnosti. Je to pochopitelné. Nemůžete rok sedět doma a jen sledovat válečné zpravodajství v médiích. Všichni chtěli začít pracovat, mít nějaké cíle a naplnit svůj den činnostmi, které je baví a přinášejí jim radost. A i když je naše podnikání na Ukrajině riskantní, jsme rádi, že jsme ho mohli znovu rozpohybovat. Přestože vyrábíte spotřebiče pod třemi značkami a působíte v mnoha produktových kategoriích, kávovary zůstávají pro vaše podnikání klíčové. Trh však nyní prochází znatelnou korekcí. Jak moc se vás tato situace dotkla? V tom, o čem mluvíte, hraje roli několik faktorů. Jednak silná česká koruna, která podporuje přeshraniční nákupy, a jednak vyprazdňování skladů ze strany prodejců. A upřímně řečeno, moc nerozumím strategii vaší národní banky. Každopádně si musíme přiznat jednu věc. Po dvou extrémně silných covidových letech na trhu prostě probíhá korekce. A čísla jsou stále nad rokem 2019, což je Jakub Gawronski: Zdejší cluster De’Longhi prochází klíčovými strukturálními změnami Lídr českého trhu kávovarů není v jednoduché situaci. Jeho tržní podíl v segmentu automatů na espresso dlouhodobě klesá. A trh s kávovary celkově pocítil v posledních měsících tvrdou korekci po dvou letech pohádkových prodejů v období covidu. De’Longhi na ni nereaguje pouze slepými škrty, ale upravuje svou strukturu v regionu, což se týká i její české pobočky. Jakub Gawronski, šéf clusteru, do něhož patří Česká republika, Polsko, Slovensko a nyní i Ukrajina, nám probíhající změny popsal. Řeč pochopitelně přišla i na další důležitá témata. INTERVIEW • JAKUB GAWRONSKI • DE’LONGHI GROUP

15 Sell • 3/2023 • 15 INTERVIEW • JAKUB GAWRONSKI • DE’LONGHI GROUP dobré si uvědomit. Přesto jsou poklesy prodejů bolestivé, protože současné náklady jsou úplně jiné než v roce 2019. Zmínil jste srovnání s rokem 2019. V časopise jsme se tomu věnovali v minulém čísle a pokusili se na manažery apelovat, že po nějakou dobu bylo zcela chybné vycházet z meziročních srovnání. Během covidu trh fungoval úplně jinak, nenormálně. Nenormální jsou pak i současná meziroční srovnání. Jak vnímáte aktuální čísla a změnu poptávky vy? Máte pravdu, trh fungoval jinak. Jsme si toho vědomi. Za první čtyři měsíce letošního roku jsme stále nad čísly roku 2019, ale i roku 2020. Samozřejmě jsme upravili naši strategii a doufáme, že válka, jejíž dopady se v Evropě projevují i v poptávce po spotřební elektronice, brzy skončí. Co by nám nyní pomohlo, by byl návrat k normálu na stavebním a realitním trhu. V České republice maloobchodní tržby výrazně klesají. To se samozřejmě odráží i na trhu s domácími spotřebiči. Jaká je situace v Polsku? Přestože se jedná o sousední země, chování spotřebitelů je odlišné. Zatímco v České republice lidé skutečně začali šetřit, a to velmi tvrdě, v Polsku se chovají, jako by nemělo být žádné „zítra“. V České republice máte rekordní míru úspor, myslím, že druhou nejvyšší v EU. Naopak v Polsku jsou úspory druhé nejnižší v EU. Údaje z trhu ukazují, že společnost De’Longhi v posledních letech neustále ztrácí podíl na trhu s kávovary. Jeden čas se váš podíl dokonce pohyboval kolem 70 %. Proč k tomu dochází? Jak s tím souvisí konkurence a vaše vlastní strategie a změny ve společnosti? Udržet si 60% podíl na trhu není reálné. Dříve nebo později po vás konkurence půjde – získat 10% podíl na trhu, kde je jeden extrémně silný hráč, je mnohem snazší než na nasyceném trhu s rovnoměrněji rozloženými silami. A také si musíme přiznat, že v té době jsme naše kávovary prodávali opravdu levně, takže se dostávaly na jiné trhy v EU. To se změnilo, a tak náš podíl v grafech klesá. Všimli jsme si, že se společnost Philips se svými kávovary LatteGo výrazně prosadila v nižším a nižším středním cenovém segmentu. Po určitou dobu jste neměli proti těmto modelům adekvátní novinky. To se změnilo s příchodem nových modelů Magnifica Evo. Splnily jejich prodeje očekávání? Trh přijal naše nové kávovary velmi pozitivně. Zejména prodejní výsledky řady Magnifica Evo považujeme za velmi dobré. A co je důležité, budeme uvádět na trh další nové produkty v cenových segmentech blízkých těmto modelům. Letos jste na český trh uvedli novou řadu Eletta Explore. Původně se měla objevit již v loňském roce. Proč došlo ke zpoždění? A jak je tato řada zatím úspěšná? Zpoždění bylo způsobeno problémy v dodavatelském řetězci v období covidu. Proto jsme se rozhodli uvést řadu nejprve na hlavních trzích v Německu a Polsku. Ve druhé jmenované zemi se nám v loňském roce podařilo prodat 20 000 kusů modelu Eletta Explore, čímž se tato řada stala naším nejúspěšnějším „launchem“ na polském trhu. Co se týče českého trhu, kávovary dorazily do obchodů koncem února. Na hodnocení je zatím příliš brzy, ale naše prodejní očekávání se zatím naplnila. Celkem se jedná o pět modelů s přípravou studené mléčné pěny a extrakcí studené kávy. Jsem přesvědčen, že tato řada bude velmi úspěšná. I když je De’Longhi značkou číslo jedna, nemůžeme vynechat Braun, Kenwood a Nutribullet. V loňském roce jsme si všimli, že jste jim ve svých marketingových kampaních věnovali více prostoru. Bude tento trend pokračovat? Obecně řečeno ano. Z dlouhodobého hlediska se chceme zaměřit na všechny čtyři značky. Ale letošní rok je náročný, takže musíme v rámci našeho rozpočtu stanovit priority. Jaká jsou vaše očekávání pro zbytek roku? Prodeje byly slabší již ve druhé polovině loňského roku, takže meziroční srovnání by mohla začít vypadat lépe… Březen a duben vypadají o něco lépe, ale pro jakýkoli zvrat trendů by se musela zlepšit nálada spotřebitelů, klesnout inflace a dojít ke snížení úrokových sazeb. Prodeje se nezlepší bez změny makroekonomické situace.

Nejvýkonnější parní generátory Braun Všechny modely CareStyle 7 a 7 Pro představují nejvýkonnější parní generátory, které značka Braun v současnosti uvedla na trh. Tato řada nabízí trvalý parní výstup od 150 g/min až po nejvýkonnější trvalý parní výstup ve výši 190 g/min. Tento výjimečný výkon je dostupNejdůležitějšími faktory, které ovlivňují ergonomii žehlení, jsou držení těla, vnímaná námaha, frekvence pohybů a snadnost použití. Nový Braun CareStyle 7 a 7 Pro je pečlivě navržen tak, aby odpovídal každému ergonomickému faktoru a poskytoval pohodlné žehlení. Klíčovou vlastností nových modelů je také ergonomická otevřená rukojeť, která má ideální úhel uchopení a odpovídá držení těla uživatele. Tím eliminuje unavené paže a záda. ný u nejvyššího modelu IS7286BK a současně si drží prvenství nejvýkonnějšího parního generátoru na trhu. Jednotlivé modely přináší tlak páry v rozmezí 7,5 až 8 baru. Parní ráz CareStyle 7 a 7 Pro disponuje výstupem 510 až 650 g/min. Světově první žehlička s certifikátem Ergocert Braun CareStyle 7 a 7 Pro Nejvýkonnější parní generátory Braun Loňský podzim uvedla značka Braun na trh nejvýkonnější parní generátor Braun CareStyle 7 Pro. Černý parní generátor IS7286BK se stal nejprodávanějším modelem parních generátorů Braun v roce 2022 a získal také Značku kvality dTest. Spolu s tímto modelem přišla také verze generátoru v bílo modrém provedení, IS7282BL. Inovovaná řada CareStyle 7 a 7 Pro se v letošním roce rozrostla ještě o 2 nové inovované modely. Objevte přehled technologií a funkcí, které tato řada přináší. Certifikace ergonomie

iMode – Eco, iCare, Turbo a ProSteam Ovládání iMode je umístěno přímo na rukojeti na žehličky. Režim lze změnit jednoduchým stisknutím, aniž by bylo nutné žehličku odkládat. Všechny modely nabízí funkce iCare, Eco a Turbo. iCare technologie, se správnou teplotou pro všechny druhy látek, je standardem pro všechny generátory Braun. Stejně jako Eco režim, který je vhodný pro citlivé a jemné tkaniny, a v porovnání s nejvyšším režimem ušetří až 55 % energie. Turbo funkce zvládne vyžehlit náročné látky jako je džínovina. ProSteam pak umožňuje žehlení po dobu 30 sekund bez trvalého držení tlačítka páry a je dostupný u modelů s označením Pro. Žehlicí plocha Eloxal FreeGlide 3D FreeGlide 3D plocha s unikátní nahoru zaoblenou hranou je standardem všech parních generátorů Braun včetně nové řady CareStyle 7 a 7 Pro. Materiál žehlicí plochy je EloxalPlus, který je nejkluznější žehlicí plochou značky Braun. Jednoduchý systém odvápnění Ultimate FastClean Inovativní systém Ultimate FastClean byl navržen tak, aby usnadnil proces odstraňování vodního kamene a prodloužil životnost generátoru. Odvápnění trvá necelou minutu a díky inovativním technologiím nevyžaduje žádnou zvláštní námahu. Speciální sítko uvnitř bojleru přitahuje drobné částečky vodního kamene a díky tomu zachytává až 59 % nečistot. Systém Ultimate FastClean pomocí signalizace na displeji sám informuje o nutnosti odvápnění. Modely CareStyle 7 a 7 Pro mají navíc objemnou 2litrovou nádržku na vodu, která se dá snadno vyjmout. Vodu lze tak pohodlně doplnit kdykoliv během žehlení. Ocenění dTest a German Design Award CareStyle 7 a 7 Pro získaly světové prestižní ocenění designerské soutěže German Design Award. Cenu uděluje porota za výjimečná díla a produkty, která obohacují odvětví designu nebo určují budoucí trendy. Tato řada získala také ocenění If DeObjevte více na www.braunhousehold.com sign Award. Na tuzemském trhu pak nejvýkonnější parní generátor Braun CareStyle IS7286BK získal ocenění Značka kvality od společnosti dTest. Nyní se Zárukou vrácení peněz Nejen na řadu CareStyle 7 a 7 Pro se vztahuje akce 60denní Záruka vrácení peněz, která platí na vybrané modely z kategorie parních generátorů, napařovacích žehliček a také na ruční a tyčové mixéry Braun. Tato aktivita platí do konce roku 2023. CareStyle 7 Pro, IS7286BK CareStyle 7 Pro, IS7282BL CareStyle 7, IS7266VI CareStyle 7, IS7262GY značka kvality dTest 4/2023 ID: 2335 Představujeme parní generátory Braun CareStyle 7 a 7 Pro Ultimate FastClean system FreeGlide 3D technologie 60dní záruka vrácení peněz eco iMode technologie

18 Sell • 3/2023 • 18 Žehličky patří k těm méně populárním domácím spotřebičům. Jen málokterý zákazník je chodí vybírat s radostí, a to platí i pro vyspělejší a technologicky zajímavější parní generátory. Při přípravě přehledu jsme si všimli zejména jedné věci – minimum firem v popisu specifikuje, zda se jedná o model s bojlerem, či pouze s čerpadlem. Na trhu parních stanic vládne chaos. Téměř žádná značka neuvádí, zda jde o model s bojlerem, či čerpadlem To, o jaký typ parní stanice jde, je přitom asi stejně zásadní jako to, jestli má lednice jeden, nebo dva okruhy, sušička tepelné čerpadlo a podobně. Parní stanice jsou dvojího typu. Jeden obsahuje bojler v základně a vytváří páru zde, odkud míří připojenou hadicí do žehličky. U druhého je celá základna v podstatě takovou velkou nádržkou na vodu. Nachází se zde už jen čerpadlo, které přečerpává vodu do žehličky, kde pak vzniká pára. Obecně platí, že modely s bojlerem v základně jsou výkonnější – celkem logicky, protože bojler je zde větší a umožňuje vytvářet větší množství páry. Žehlička má v jejich případě nižší hmotnost, protože neobsahuje žádnou technologii pro tvorbu páry. Samozřejmě jsou tyto stanice také dražší. Naopak varianty s čerpadlem bývají levnější a zpravidla se rychleji nahřívají. Největším neduhem v popisech obou typů produktů je, že výrobci ve velké většině vůbec neuvádějí, o jaký typ jde. To považujeme za chybu, protože se tento neduh propisuje dále do e-shopů, kde nelze nabídku adekvátně filtrovat. Zákazník popravdě ani neví, že má ve výpisu produktů dva druhy zařízení s odlišným způsobem tvorby páry. V našem aktuálním přehledu typ parní stanice indikujeme. U modelů, kde jsme si nebyli typem stanice jisti, jsme oslovili přímo dodavatele. V některých případech máme trochu pocit, že si ani sám distributor nebyl úplně jistý. Každopádně uvádíme dle oficiálního vyjádření značek.

SKUPINA VÝROBKŮ • PARNÍ GENERÁTORY Loni na podzim uvedla německá značka Braun na trh novinky v řadě CareStyle 7 Pro, včetně svého dosud nejvýkonnějšího modelu v elegantním černém provedení s detaily v barvě mědi. S trvalým parním výstupem až 190 g/min., příkonem 2 700 W a nádržkou na vodu o objemu 2 l zvládne vyžehlit velké množství prádla rychle a efektivně. Žehlicí plocha EloxalPlus s technologií FreeGlide 3D a nahoru zahnutou plochou umožňuje pohodlné žehlení všemi směry a brání zadrhávání o knoflíky. V nastavení můžete vybírat mezi různými režimy, včetně iCare, turbo nebo eco. Nejjednodušší je zvolit iCare, protože se jedná o chytrý režim s teplotou žehlicí plochy vhodnou pro všechny typy látek. Chybět nemůže ani systém proti odkapávání či systém FastClean pro rychlé odstranění vodního kamene – obsahuje filtrační systém, který stačí vyjmout a opláchnout. Na potřebu odvápnění přístroj sám upozorní. Napájecí kabel má délku 1,7 m. Braun CareStyle 7 Pro IS7286BK • Parní generátor s bojlerem • 8 barů • Konstantní pára: 190 g/min. • Parní ráz: 650 g Už před časem obměnila firma Electrolux svou nabídku parních generátorů. Z nejvyšší řady Renew 800 zařazujeme model v tmavě šedé barvě, který by mohl oslovit hlavně sportovce. Má totiž 4 programy, kde kromě lnu, bavlny a vlny nechybí ani volba outdoor. Jedná se o žehlicí program, který pomůže obnovit voděodolnost materiálů. Samotná žehlička se navíc vyznačuje předním LED světlem, vysokou produkcí páry a její rovnoměrnou distribucí. Nádržka na vodu je vyjímatelná a má objem 1,2 l. Samozřejmě nemůže chybět odvápňovací systém či bezpečnostní prvky, jako je automatické vypnutí s akustickou a světelnou signalizací. Příkon generátoru je 2 400 W a délka přívodního kabelu 1,5 m. Mezi cenově dostupnější řešení patří žehličky s čerpadlem, kde základna neslouží pro tvorbu páry, ale je vlastně takovou velkou nádržkou na vodu. Pára vzniká v samotné žehličce. Značka DOMO má aktuálně v nabídce pouze tyto modely. Do přehledu zařazená varianta používá keramickou žehlicí plochu a je vybavena tradičním otočným termostatem. Lze s ní žehlit jak s párou, tak nasucho. Odvápnění řeší DOMO filtrační kazetou. Příkon dosahuje 2 200 W. Délka napájecího kabelu je 1,8 m a délka přívodní hadice 1,6 m. Electrolux Renew 800 E8ST1-8EGM DOMO DO7109S • Parní generátor s bojlerem • 7,2 baru • Konstantní pára: 115 g/min. • Parní ráz: 460 g • Parní žehlička s čerpadlem • 5 barů • Konstantní pára: 120 g/min. • Parní ráz: 240 g Dostupnost: v prodeji Dostupnost: v prodeji Dostupnost: v prodeji Dostupnost: v prodeji AEG ETA Steam Care 2290 90000 • Parní žehlička s čerpadlem • 7,2 baru • Konstantní pára: 115 g/min. • Parní ráz: neuvádí Parní generátor ETA Steam Care se vyznačuje keramickou žehlicí plochou a tlakem páry až 5 barů. Parní výstup lze nastavit, přičemž maximální konstantní výdej páry je 140 g/min. Od zapnutí je přístroj připraven k provozu za pouhých 45 vteřin. Díky technologii OptiCare není potřeba řešit vhodné nastavení teploty pro jednotlivé typu textilu. Žehlička používá jednu univerzální a bezpečnou teplotu pro všechny druhy oděvů a materiálů. Používat ji lze také k vertikálnímu napařování. ETA nezapomíná ani na systém proti odkapávání vody na prádlo či systém ANTI CALC zabraňující usazování vodního kamene. Nádržka na vodu má objem 1,5 l. Voda se nalévá otevřením krytu na čelní straně základny. Hadice na páru má délku 2 m a přívodní kabel 1,9 m. Příkon 2 200 W. Sell • 3/2023 • 19 19

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=