Téma

21.11.2022

Trh domácích spotřebičů klesá. Září ale přineslo lepší výsledky, než se čekalo

Trh domácích spotřebičů klesá. Září ale přineslo lepší výsledky, než se čekalo

V meziročních srovnáních společnosti GfK za srpen a září vidíme, že hodnota prodejů malých i velkých domácích spotřebičů je v poklesu. Nejde ale o žádné radikální propady a září dokonce přineslo mírnější pokles, než se původně čekalo. I řada firem z branže domácích spotřebičů nás už v posledních týdnech informovala, že zářijové prodeje byly překvapivě dobré.

Množství lidí, kteří mají problém vyjít s penězi, kvůli inflaci, zejména kvůli dražším energiím, každý měsíc roste. Situaci sice zmírní kompenzační opatření vlády týkající se elektřiny i plynu a výhledově snad také celoevropské řešení. Informace od partnerů SELLu hovoří o tom, že se lidé evidentně trochu uklidnili a nenastala vyložená panika, která by přinesla razantní snížení prodejů spotřebičů. Situace ale samozřejmě normální není – od některých firem působících na trhu domácích kávovarů máme například informace o tom, že se poslední dobou hůře prodávají modely ve vyšším středním segmentu. Na odbyt jdou levné modely a vlajkové lodi s cenami nad 50 tisíc také.

Čísla GfK zůstanou téměř jistě červená i v následujících měsících, protože loni na podzim se prodávalo ještě velmi dobře. Horší kondici začal trh vykazovat až letos koncem zimy a začátkem jara.

 

Pokud vás zaujal v grafech GfK za měsíce srpen a září velmi pozitivní výsledek sektoru telekomunikací, jeho hlavní příčinou je příchod nových telefonů iPhone 14. Spotřebitelé využili možnosti koupit starší modely se slevou. Do zářijových dat již zasáhly i prodeje novinek, které zamířily na trh v polovině měsíce.