SELL: Březen 2015 - page 19

Praní bez
kompromisů
Předem plněné pračky
s plnou hloubkou
V minulém vydání SELLu jsme se věnovali
předem plněným pračkám typu slim a těm
shora plněným. Nyní přinášíme ještě přehled
aktuálních či nově uváděných modelů
spřednímplněnímanezmenšenouhloubkou.
V této kategorii nalezneme nejvybavenější
pračky
s
pokročilými
technologiemi
a kapacitou na až 12 kg prádla. Plně si tak
zaslouží samostatný produktový přehled,
který jim v tomtočísle věnujeme.
Když se díváme na nové modely praček, které byly představeny
v loňském roce nebo letos v zimě, vidíme několik základních
trendů, objevujících se obecně napříč nabídkami jednotlivých
výrobců. A nejde pouze o vylepšené programy nebo upravený
designdvířek. Pračky procházejí opět viditelnou evolucí.
„Smart“ funkcea síťovákonektivita
Ano, nejenmnozí zákazníci, ale taképrofesionálovézoboruzve-
dají při prezentacích „smart“ funkcí oči v sloup. Určitě platí, že
z velké části je připojení spotřebičů do domácí sítě a jejich ovlá-
dání přes mobil nebo tablet více marketingem než praktickou
funkcí. Na druhou stranu je nutné hledět na tyto funkce nejen
z hlediska ovládání na dálku, které je jen takovou třešničkou
na dortu. Mnohem důležitější je možná podrobnější diagnos-
tika spotřebiče, sledování jeho spotřeby, nahrávání upravených
programů, upozornění na dokončení praní, ale také automatic-
ké nastavení sušičky dlemnožství a typu prádla v pračce. Nejde
určitěonezbytnosti, nýbrž funkce zvyšující uživatelskýkomfort.
V budoucnu, až budou i v Česku chytré rozvodné sítě (smart
grid), využijí spotřebiče také svých schopností začít automaticky
pracovat v tom nejlevnějším pásmu. Letos budou mít postup-
ně smart modely včetně praček skoro všichni hlavní výrobci,
pokuduž jeneuvedli na trh loni.Nikdood těchtopovětšinou top
modelů nabídek neočekává velká prodejní čísla – výrobky dobře
poslouží při marketingových aktivitách a ukážou zákazníkům,
co lze v budoucnunejen odpraček očekávat.
Navýšeníkapacity
Zvětšování kapacitypraček jeobecným trendem, který sledujeme
vlastně po celoudobu existence SELLu.Aktuálně jsou v prodeji
imodely schopné vyprat až12kgprádla, přičemžnejde ani tako
to, že by byly úplně žhavounovinkou, jako spíš žemnožství pra-
ček s kapacitou nad 8 kg neustále roste. Zákazníkům, kteřímají
dostatek prostoru, byste měli určitě modely s vysokou kapaci-
tou doporučit, protože jim umožní vyprat nejen velkémnožství
prádla najednou, ale díky inteligentním senzorům také efektiv-
ní praní menšího množství prádla. Velký buben ocení také při
praní peřin a polštářů. S klidným svědomímmůžeme říci, že
napříkladpračkuna9nebo10kgprádlavmnoha situacíchocení
i dvoučlenná domácnost.
Rychléprogramy
provětšímnožstvíprádla
Především letošní novinkou jsou pračky, které zvládají do hodi-
ny kvalitně a efektivně vyprat až 5 kg prádla. Používají k tomu
kombinaci technologií a funkcí včetně přímého vstřikování již
vytvořené směsi prášku a vody. Spotřebitelédnes upračky rychlé
programy vyžadují, takže posun v navýšenímnožství prádla pro
rychlé praní bezpochyby ocení.
Ještěnižší spotřebaenergie
Současné energetické štítky už pračkám dávno nestačí. Vždyť
už předloni se na veletrhu objevily pračky se spotřebou o 50 %
nižší, než vyžaduje energetická třída A+++. Opět tak vtrhlo do
označování výrobků v prodejnách a na internetu označování
typu „A+++ – 50 %“. V reálném provozu pak energii spoří již
zmiňované přímé vstřikování směsi prášku a vody, díky němuž
snížili výrobci teplotupraní ze standardních40 °Cna 15–20 °C.
U běžně zašpiněného prádla se stejně kvalitními výsledky.
PřímýpohonnejenuLG
Takzvaný „DirectDrive“ neboli přímýpohonproslavily zejména
pračky korejské firmy LG, nicméně s ním již experimentovalo
vícero výrobců. V kategorii vrchem plněných praček je už něko-
lik let běžnou výbavou vyššíchmodelů značkyWhirlpool, která
přímýpohonoznačuje jako technologiiZEN.AprávěZEN letos
pronikl u téže značky do nové generace předem plněných pra-
ček, nazývané jako SupremeCare.Whirlpool ji velmi podrobně
představuje ve vlastním článkuna straně 10.
Situacena trhu,akvizice
Indesitupřepisuje tabulky
Jedničkou českého trhu se během letošního roku díky akvizici
společnosti Indesit stane americkýWhirlpool. A to s poměrně
velkým náskokem. Otázkou samozřejmě je, zda aktuální součet
výsledků za rok 2014 firma udrží. Evropští představitelé si od
akvizice slibují ještě další růst.
SKUPINAVÝROBKŮ•PŘEDEMPLNĚNÉPRAČKY
13
Sell •Březen2015•13
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...62
Powered by FlippingBook