SELL: Listopad-Prosinec 2016 - page 34

ROVATCÍM
28 • Sell • Listopad-prosinec 2016
Není žádným tajemstvím, že společnost FAST ČR své lokální
konkurenci v posledních letech utekla, protože se z ní stal regu-
lérní mezinárodní hráč, působící hlavně se svou značkou Sencor
na desítkách trhů včetně toho severoamerického. Konkurenční
HP Tronic se snaží na situaci reagovat – před lety koupil českou
značku ETA, s níž chce nyní expandovat na další zahraniční
trhy, hlavně ty postkomunistické, kde značka v minulosti půso-
bila. Letos také ETA rozšířila své portfolio o kategorii chlazení
a vstoupila tím do segmentu MDA. Je ale na počátku cesty, zatím-
co Sencor je z mezinárodního pohledu ve zcela odlišné pozici.
Loni na podzim se nám i dle úrovně veletrhů zdálo, že HP Tronic
trochu strnul, nicméně letošní aktivity značky ETA nás vyvedly
z omylu. Příjemnou změnou bylo v průběhu letošního roku také
výrazné zlepšení komunikace značky směrem k médiím včetně
našeho magazínu. Pevně věříme, že bude tento trend pokračovat.
Domácí veletrh HP Tronic
vs. FAST Day
Pokud jsme měli z loňských veletrhů pocit, že byl FAST Day
o úroveň lepší akcí, letos tomu tak nebylo. Hlavním důvodem je,
že se dealerské setkání společnosti FAST ČR konalo ve výraz-
ně menší hale, takže se k sobě expozice jednotlivých značek až
nezdravě mačkaly. Prostor působil v některých částech hodně
stísněně a bylo zjevné, že s cílem dostat do haly další a další fir-
my muselo dojít na výrazné kompromisy. To nelze ani tak vyčí-
tat pořadateli, protože je vše tak nějak dáno realitou situace, že
nové haly nedaleko Jihlavy jsou velmi rychle obsazené. FAST
Day se v nich mihne ještě před nastěhováním nového nájemce,
takže loňská větší hala už dostupná pro akci samozřejmě nebyla.
Do budoucna je v podstatě jisté, že bude FAST nucen svou akci
přesunout úplně někam jinam.
HP Tronic má na brněnském výstavišti výhodu, že pořá-
dá Domácí veletrh na místě, kde jsou adekvátní prostory vždy
k dispozici. Z obou veletrhů jsme měli letos v zásadě dost podob-
ný pocit. V Brně byl prostor vzdušnější a příjemnější. V Jihlavě
nám zase přišlo, že jsme potkali větší koncentraci významnějších
postav z byznysu s domácími spotřebiči. Celkově bychom řekli,
že to byla letos jednoznačná remíza.
Co by ale měly obě firmy, respektive spíše společnost HP
Tronic, zvážit, je změna termínu akce. Pořádat oba nejvýznam-
nější dealerské dny v rozmezí jednoho týdne je pro vystavovatele
logisticky náročné. Nehledě na to, že HP Tronic pořádá akci
trochu nepochopitelně v týdnu se státním svátkem 28. října.
Loni padl na středu, což významně ovlivnilo zájem o celý vele-
trh, který byl zahájen následující den. Mnoho lidí si logicky vzalo
na čtvrtek a pátek dovolenou a udělali si od středy prodloužený
víkend. Letos bylo 28. října v pátek, takže neměl sváteční den
na účast tak významný dopad. Každopádně bychom považovali
za rozumnější a lepší pořádat veletrh o týden dříve. V příštích
letech se tím HP Tronic zabývat příliš nemusí, protože bude svá-
tek vycházet na sobotu, neděli a pak pondělí, avšak následně už
by stál posun veletrhu za úvahu.
Nůžky se sevřely. Dealerské dny konkurenčních
velkoobchodů HP Tronic a FAST ČR se letos
z hlediska kvality příliš nelišily
Přesně před rokem jsme v magazínu SELL srovnali dvě největší dealerská setkání. Článek vyvolal určité
pozdvižení vzhledem k tomu, že jsme bez obalu napsali, že akce společnosti FAST byla loni v mnoha
ohledech lepší a velkolepější. Letošní ročníky Domácího veletrhu HP Tronic a FAST Day ale ukázaly, že se
situace spíše vyrovnala, protože se dealerský den druhé jmenované firmy konal letos ve výrazně menší
hale než loni.
1...,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33 35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,...70
Powered by FlippingBook