SELL: Červen 2017 - page 56

JE TO ZAČAROVANÝ
KRUH. KAŽDÁ FIRMA NA
TRHU CHCE ZKUŠENÉ
PRODUKTOVÉ MANAŽERY,
KTEŘÍ S PŘEHLEDEM
NASKOČÍ DO JEDOUCÍHO
VLAKU A UŽ BĚHEM PÁR
DNŮ, MAXIMÁLNĚ TÝDNŮ
OD NÁSTUPU PRACUJÍ NA
PLNÉ OBRÁTKY. NIKDO
NEMÁ ČAS ZAUČOVAT
„X“ MĚSÍCŮ A V PŘÍPADĚ
NEPOPSANÉHO LISTU
PAPÍRU KLIDNĚ I ROK
NOVÉ TVÁŘE. A TAK SE
V ČESKU PRODUKTOVÍ
MANAŽEŘI LOVÍ. FIRMY SI
JE VZÁJEMNĚ PŘETAHUJÍ
A NĚKTEŘÍ JEDINCI UŽ ZA
SVOU KARIÉRU PŮSOBILI
VE VĚTŠINĚ VÝZNAMNÝCH
FIREM.
Grafika: all-silhouettes.com
ZRCADLO
Lovná zvěř zvaná
„produktový manažer“
52
Letos v červnu je to přesně devět let, co jsem v Česku převzal
projekt magazínu SELL. Za ty roky se z našeho časopisu stala
do značné míry křižovatka informací o trhu s domácími spo-
třebiči. Často mě oslovují lidé z oboru, zda nevím o nějaké
zajímavé pozici, a ještě častěji se mě ptají zástupci firem, jestli
bych „neměl někoho“ na tu a tu pozici. Přiznám se, že během
letošního jara se těch dotazů a požadavků sešlo už tolik, že mi
z toho šla hlava kolem, přičemž nejčastěji skloňovaným výra-
zem při těchto debatách byl celkem nepřekvapivě „produktový
manažer“. Exaltovaný titulek článku vlastně celkem vystihuje
situaci, protože lov na produktové manažery probíhá neustále,
a to prakticky v každé firmě. Od většiny z nich jsem se na do-
taz, zda nehledají „produkťáka“, dočkal odpovědi: „Ty hledáme
pořád.“ Leckde přitom velmi aktivně, protože zkušený člověk
na této pozici je jedním z nejdůležitějších ozubených kol v ce-
lém tom byznysovém soukolí.
„Člověk od mobilů je pro spotřebiče na nic.“
Čas od času se někdo pokusí angažovat produktového mana-
žera nebo obchodního zástupce z jiné oblasti, ale většinou to
končí nezdarem. Nedávno mi jeden výše postavený člověk ří-
dící lokální pobočku určité značky řekl: „Vymanit se ze sevření
svého úzkého zaměření na určitý segment jde u nás jen těžko.
Člověk je prostě ocejchován. Mě ze spotřebičů primárně na
mobily nevezmou a naopak. Všichni chtějí někoho, kdo přijde
a začne pomalu od dne číslo jedna pracovat.“ A jeho slova po-
tvrzují v debatách mimo záznam další manažeři, s nimiž jsem
na toto téma vedl v poslední době diskusi.
Na malém českém trhu je počet zkušených produktových
manažerů z oboru jednoduše natolik skromný, že jich je v pod-
statě kontinuální nedostatek, a noví téměř nepřibývají. Zrych-
lující se obchod a potřeba okamžitých rozhodnutí vyžadují
52 • Sell • Červen 2017
1...,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55 57,58,59,60
Powered by FlippingBook